Článek
„Nemůžete vysvětlit nikomu, kdo pracuje v našem ocelářském průmyslu, proč Evropa stále nechává trh otevřený pro (ruského prezidenta Vladimira) Putina,“ prohlásil Klingbeil. Zmínil, že například dovoz ocelových desek má stále výjimku z evropských sankcí.
Německo je lídrem evropského ocelářského průmyslu. Sektor ale v posledních letech pociťuje dopady potíží, které trápí automobilový průmysl. Poptávka ze strany výrobců automobilů výrazně klesla.
Ocelářství zároveň podobně jako další odvětví trápí i vyšší ceny energií a levné dovozy z Číny.
Evropská unie se sektoru snaží pomoci například plánovaným snížením dovozních kvót o 47 procent na 18,3 milionu tun ročně. Dodávky přesahující toto množství budou podléhat vyššímu 50procentnímu clu.
„Silný a dekarbonizovaný ocelářský sektor je klíčový pro konkurenceschopnost, ekonomickou bezpečnost a strategickou autonomii Evropské unie,“ uvedla předsedkyně EK Ursula von der Leyenová, když návrh v říjnu představovala. „Nadměrné globální kapacity náš průmysl poškozují,“ dodala.
V podobném duchu se nyní vyjádřil i Klingbeil. Podle něj by EU v důležitých oblastech, jako je infrastruktura nebo automobilový průmysl, měla upřednostňovat ocel, která se vyrábí v unijních zemích.


