Hlavní obsah

Němci odmítají nevyhovující vlaky ČD. Podle drah se ale závady nepotvrdily a do Děčína vyšlou specialistu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Německý provozovatel železnic Deutsche Bahn (DB) v neděli v Děčíně nepřevzal jednu ze souprav Českých drah (ČD). Stalo se tak kvůli údajným technickým závadám. To ale ČD odmítají a do Děčína vyšlou specialistu, který pomůže s dalším posuzováním případů, kdy se bude rozhodovat, zdali může vlak pokračovat v jízdě, či nikoliv.

Foto: České dráhy

Ilustrační foto

Článek

Nedělní ranní vlak EC176 Berliner z Prahy do Hamburku odmítly DB v Děčíně převzít. Důvodem mělo být, že vagony byly údajně příliš nakloněné.

Ve vlaku cestovalo na tři sta lidí, kteří buď přestoupili do osobního vlaku ve směru do Bad Schandau, nebo čekali na další soupravu.

Jednalo se už o čtvrtý srpnový případ, kdy německý dopravce jízdu vlaku linky Berliner z různých důvodů v Děčíně a jednou v Drážďanech ukončil.

Podle pondělního vyjádření ČD se ale jednalo o závady, které se zpětně nepotvrdily. Zavádí tak nové opatření. Do Děčína vyšlou speciálního technika, který na místě posoudí případné sporné případy.

České dráhy vyjedou až k Dánsku, začíná platit upravený jízdní řád

Ekonomika

„V této souvislosti jsme požádali DB o spolupráci, abychom se společně vyhnuli případům, kdy o technických věcech rozhodne německá vlaková četa a následně se zjistí, že vůz byl v pořádku,“ řekl Jiří Ješeta, člen představenstva ČD a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.

„Včera (v neděli) odstavené vozy dnes (v pondělí) prošly technickou prohlídkou, přeměřením a vážením. Zjištěné technické parametry jsou plně v souladu s technickými normami a předpisy pro údržbu. Jednalo se tedy o chybné vyhodnocení technického stavu vozidel,“ dodal místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro servis Michal Kraus.

Předešlý případ z 16. srpna, kdy u jednoho vozu byla porouchaná klimatizace a u druhého vibrovala kola po prudším brzdění, označily DB za ojedinělý. Měl vzniknout v souvislosti s vysokými teplotami, ty ale v neděli nepanovaly.

Čekání na opravu

Situaci ČD komplikují také zpoždění u revizí vozů v ŽOS Vrútky, kde jsou odstaveny osobní vozy právě pro linku Berliner. Revize mají trvat 45 dní, ale prodlužují se na více než dvojnásobek času.

„Vozy, které už měly dávno jezdit, tak stojí stále ve slovenských dílnách, mimo jiné kvůli opožděným dodávkám brzdových komponentů od firmy Knorr. ČD vytvářejí maximální tlak i na opraváře vozů, aby údržba probíhala podle plánovaného harmonogramu,“ uvedl mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Reklama

Výběr článků

Načítám