Článek
Společnosti se po fúzi plánují rozdělit na dvě firmy kótované na americké burze. Jedna se bude zaměřovat na značky kávy, včetně Douwe Egberts a L'Or, zatímco druhá bude prodávat nealkoholické nápoje, jako jsou Schweppes, Snapple a 7 Up.
Podle vedení americké firmy bylo cílem akvizice vytvořit „odolný a diverzifikovaný“ kávový byznys a stát se „globálním kávovým šampionem“. Navíc v době, kdy se odvětví potýká s cly a vysokými cenami kávových zrn.
Šéf společnosti Keurig Dr Pepper Tim Cofer prohlásil, že právě nyní pro transakci nastal „ten správný čas“.
Cena kávy arabika, která tvoří většinu celosvětové produkce, ještě v únoru šplhala na historické rekordy, v létě ale klesla. Její značné výkyvy způsobilo počasí v Brazílii a hrozba vysokých cel, jež na dovoz do Spojených států začal po svém nástupu do úřadu zavádět americký prezident Donald Trump.
Cenu kávy robusta teď podle expertů snižuje odhad velmi dobré úrody ve Vietnamu po loňském rekordním suchu.