Článek
Nejvíce podání se loni týkalo reklamací, a to celkem 5379. Spotřebitelům vadilo například to, že nemohli odstoupit od kupní smlouvy a dostat zpět peníze anebo že jejich reklamace nebyla vyřízena ve třicetidenní lhůtě. Následovala podání týkající se internetových obchodů (2466) a nekalých obchodních praktik (995).
Oprávněných podnětů a stížností byla loni pětina. Nejvyšší podíl byl vykázán u prohřešků týkajících se pravidel seznámení s cenou, kde byla jako oprávněná vyhodnocena polovina podnětů a stížností. V případě reklamací jich byla více než třetina a u nekalých obchodních praktik, veřejného stravování a internetových obchodů zhruba pětina.
Nárůst stížností a podání ČOI zdůvodňuje tím, že komunikaci lidí s inspekcí v posledních letech výrazně usnadnil internet. ČOI se prý také těší rostoucí důvěře spotřebitelů.
ČOI loni provedla celkem 47 350 kontrol a různé nedostatky našla při třetině z nich. Za zjištěné prohřešky loni inspekce uložila 13 982 pokut v celkové hodnotě 60,2 miliónu korun.
| Počet podání, které eviduje ČOI | |
|---|---|
| rok | počet |
| 2005 | 7002 |
| 2006 | 9243 |
| 2007 | 12 198 |
| 2008 | 15 690 |
| 2009 | 17 009 |
| 2010 | 18 893 |
| 2011 | 20 382 |
| Zdroj: ČOI | |
