Hlavní obsah

Městský soud zahájil insolvenční řízení s firmou Centrální výběrová řízení

26. 8. 2021, 11:03

Městský soud v Praze zahájil insolvenční řízení s firmou Centrální výběrová řízení (CVŘ), vyplývá z informací zveřejněných v insolvenčním rejstříku. Společnost podnikatele Vlastimila Zimáka v insolvenčním návrhu uvádí, že eviduje 82 věřitelů s pohledávkami za téměř 117 milionů korun. Soud vyzývá další věřitele k přihlášení jejich pohledávek.

Foto: Novinky

Městský soud v Praze, ilustrační foto

Článek

O CVŘ se psalo v souvislosti s nekalými praktikami při podomním prodeji energií. Podle dřívějšího vyjádření Zimáka je za stížnostmi konkurenční boj.

CVŘ v insolvenčním návrhu konstatuje, že není dlouhodobě schopna plnit své finanční závazky. Tvrdí, že nedisponuje žádným nehmotným majetkem a jediným jejím hmotným majetkem je kancelářské vybavení v odhadované hodnotě 31 tisíc korun. Na svých účtech má hotovost 154 tisíc korun. Je tedy evidentní, že nemá dostatek prostředků ani na dílčí uspokojení věřitelů.

CVŘ má finanční problémy dlouhodobě. Insolvenci čelila již v roce 2020. Od 16. prosince 2020 pak byla v mimořádném moratoriu, které bylo následně prodlouženo a skončilo 16. června 2021. Dlouhodobě nezveřejňuje své výsledovky ani výroční zprávy.

ČOI dostala další stížnosti na prodejce energií

Ekonomika

Firma se podle dříve zveřejněných informací systematicky zaměřuje především na důchodce a osaměle žijící osoby. Před více než rokem jí Česká obchodní inspekce (ČOI) udělila pokutu 900 tisíc korun mimo jiné za to, že se její podomní prodejci snažili oklamat spotřebitele tím, že se vydávali za zástupce ČOI nebo společnosti ČEZ.

Stížnosti na firmu eviduje inspekce i letos

„Na CVŘ evidujeme v letošním roce zhruba dvě desítky podání spotřebitelů. Kontroly společnosti CVŘ probíhají celkem tři, další více než desítka kontrol již byla uzavřena a je nyní ve fázi správního řízení,” řekl v dubnu mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

Případ, za který CVŘ dostala pokutu, byl podle Zimáka podezřelý, protože se prodejkyně chovala zcela proti zásadám a školení firmy. Zimák tehdy dále uvedl, že i samotný pojem energošmejdi je produktem PR kampaně velkých dodavatelů energií, kterým se liberalizací trhu snížily zisky.

Reklama

Výběr článků