Článek
Lidé více než vloni utratili za nepotravinářské zboží a pohonné hmoty, naopak klesly tržby za potraviny. Dlouhodobě nejvyšší tempo růstu vykazoval internetový a zásilkový prodej, který vzrostl o 19,8 procenta.
„Tržby rostly rovněž ve specializovaných prodejnách s výrobky pro domácnost (o 6,2 procenta), s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci (o 5,7 procenta) a s oděvy a obuví (o 3,1 procenta),“ uvedli statistici.
Naopak v prodejnách s farmaceutickým, zdravotnickým a kosmetickým zbožím tržby klesly o 4,5 procenta a s počítačovým a komunikačním zařízením o 3,7 procenta. Ve specializovaných prodejnách potravin se tržby snížily o 2,6 procenta, v nespecializovaných prodejnách s převahou potravin tržby stagnovaly.
Sezónně očištěné tržby za prodej a opravy motorových vozidel klesly reálně meziměsíčně o 1,7 procenta, meziročně se zvýšily o 4,7 procenta.
„Předpokládáme, že už srpnová čísla ukážou, že slabý výsledek maloobchodu za červenec byl jen přechodnou záležitostí. Rychlý růst mezd ve druhém čtvrtletí je předpokladem pro pokračování solidního růstu spotřeby domácností, která tak zůstane oporou expanze české ekonomiky,” řekl ekonom UniCredit Patrik Rožumberský.