Hlavní obsah

Britové zakázali reklamu na tyčinku Twix

1:32
1:32

Poslechněte si tento článek

Britská rada pro reklamu (ASA) stáhla z vysílání televizní spot propagující čokoládovou tyčinku Twix. Vysvětlila to tím, že reklama pobízí k nebezpečnému řízení, ve videu je totiž zobrazena automobilová honička a auto převrácené na střechu, píše web BBC.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Podle ASA se už reklama nesmí ve vysílání znovu objevit. Poté, co rada obdržela pět stížností, rozhodla, že ačkoliv je jasné, že se jedná o fantaskní svět, u řízení ve videu byl vidět důraz na rychlost a nezodpovědnost a také velice pravděpodobně porušení silničního zákona.

Společnost Mars-Wirgley, která značku Twix vlastní, prohlašuje, že video představovalo absurdní svět odtržený od reality, což potvrdila i nevládní společnost Clearcast, jejímž úkolem je schvalovat reklamní spoty před vysíláním.

Reklama zobrazuje dlouhovlasého muže, jak v automobilové honičce ujíždí před dalším autem. Potom se skutálí ze srázu a druhé auto mu přistane na střeše, čímž připomínají balení tyčinek Twix.

Problémy s reklamou na čokoládu řešilo v minulosti také Česko. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání udělila v roce 2001 všem celoplošným televizím pokutu 500 tisíc korun za odvysílání reklamy na oplatku Fidorka. Rada reklamu považovala za ohrožení psychického a morálního vývoje dětí a mládeže. Ve spotu malá dívka uhodí panenkou do čelního skla kabrioletu, jenž zastavil na červenou. Ve voze se nafouknou airbagy, které znehybní muže za volantem i jeho spolujezdkyni, která drží v ruce fidorku. Dívka toho využije a oplatku jí ukradne.

Výběr článků

Načítám