Článek
Mezi ostravskou Rudnou ulicí a Starým Bohumínem mohou od neděle lidé jezdit zatím bez dálničních známek. Řidiči nákladních vozidel ale musejí počítat s mýtnými bránami. Dálniční průtah Ostravou odvede dopravu ze západu na severovýchod města. "Uleví se křižovatkám v Ostravě-Přívozu a stále ucpané křižovatce u Nové Vsi," řekl ostravský primátor Petr Kajnar. Dálnice podle něho zvyšuje atraktivitu regionu v očích investorů, v krajině však zůstane "civilizační jizvou".
Otevřením sedmnáctikilometrového úseku se dnes zvýšil počet dálničních kilometrů v tuzemsku na 1002. Tisícího kilometru se čeští motoristé dočkali po 40 letech od zahájení stavby první funkční dálnice D1. Na konci roku přibude ještě sedm kilometrů dálnice D3 v jižních Čechách. "Je to prolomení významné hranice," řekl generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Celkem se letos česká dálniční síť rozroste o 50 kilometrů, loni to bylo rekordních 70 kilometrů.
Úseky dálnice D47 Lipník n. B. - hranice ČR/PR (80,2 km) |
---|
Ostrava - Bohumín (17,2 km) zprovozněno: 1.12.2007 |
Bílovec - Ostrava (11,7 km) duben 2008 |
Lipník n. B. - Bělotín (15,4 km) listopad 2008 |
Bělotín - Hladké Životice (18,1 km) listopad 2009 |
Hladké Životice - Bílovec (11,7 km) listopad 2009 |
Bohumín - hranice ČR/PR (6,1 km) druhé čtvrtletí 2010 |
Dálnice D47 mezi Ostravou a Bohumínem
Na prvním dálničním úseku D47 budou řidiči projíždět čtyřmi mimoúrovňovými křižovatkami. V úseku je také 25 mostů v celkové délce zhruba tři kilometry. Nejdelší most vede přes železnici a řeku Opavu a měří 738 metrů. Celá dálnice D47 bude dlouhá 80 kilometrů a stát za ni zaplatí téměř 60 miliard korun.