Hlavní obsah

Jízdenky na vlak příští rok podraží, rozhodl už jeden dopravce

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

České Budějovice

Firma GW Train Regio zdraží od ledna jízdné ve vlacích o deset procent. Příčinou jsou rostoucí náklady i tlak na vyšší mzdy. Firma také zvažuje, zda nezvýší cenu za přepravu elektrokol, protože jsou těžká, řada držáků není vyráběna na tuto váhu. Nyní stojí přeprava jakéhokoli kola shodně 60 Kč, ve vlaku i autobusu. ČTK to řekl generální ředitel GW Jihotrans Robert Krigar.

Foto: archív dopravce

Vlaková souprava od GW Train Regio

Článek

„Předpokládáme, že příští rok – stejně jako veškerá naše konkurence – zdražíme jízdenky. Budeme zdražovat zhruba o deset procent. Tím důvodem jsou rostoucí ceny veškerých nákladů. Budeme muset i částečně zvýšit mzdy, neboť inflace a další objektivní příčiny nás k tomu povedou,“ řekl Krigar. Letos skupina GW Jihotrans přidala zaměstnancům od devíti do 12 procent.

GW Train Regio, po Českých drahách druhý největší regionální dopravce v ČR, také zvažuje, že rozdělí ceny za přepravu běžných jízdních kol a elektrokol. Počet elektrokol stoupá, tvoří přes polovinu všech kol, jež GW Jihotrans vozí ve vlacích i autobusech.

Tornáda se řítí do šrotu. České dráhy vyřazují desítky starších vlaků

Ekonomika

„Začíná být trošku problém s váhou, nakladači musí být fyzicky zdatnější. Pak je tu otázka ceny elektrokola, kdy jakákoli reklamace je v jiných penězích než u normálního kola. A držáky na kola byly konstruovány na nějakou váhu a dnes už leckteré elektrokolo tu váhu překračuje. Začíná být problém s uchycováním těchto kol,“ řekl ředitel. Přeprava elektrokola by tak mohla být dražší než běžného kola.

V jižních Čechách provozuje firma regionální osobní železniční dopravu na takzvaných šumavských lokálkách. Jsou to tratě České Budějovice – Černý Kříž, Číčenice – Nové Údolí a Strakonice – Volary. Vlaky provozuje také v Karlovarském, Královéhradeckém, Moravskoslezském a Ústeckém kraji, dále rychlíkovou linku R25 Plzeň – Most. Od konce roku 2023 bude zajišťovat i osobní dopravu v Pošumaví v Plzeňském kraji. Společnost zaměstnává zhruba 270 lidí, z toho asi 180 strojvůdců.

Firmě GW Train Regio stouply loni tržby i zisk. Čistý obrat navýšila meziročně o pět procent na 486,1 milionu korun a zisk po zdanění o 29 procent na 9,6 milionu. Firma loni přepravila 1,69 milionu cestujících. Vyplývá to z výroční zprávy firmy, která patří do skupiny GW Jihotrans.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám