Hlavní obsah

Jděte raději pěšky, musí vybízet reklamy na auta ve Francii

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Reklamy na auta budou muset ve Francii od 1. března příštího roku povinně provázet rovněž ekologické slogany vybízející k chůzi nebo využití hromadné, případně sdílené dopravy. Uvedla to agentura AFP.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto.

Článek

Francie už podobný přístup v roce 2007 zavedla u příliš slaných, sladkých a mastných potravin, kdy se snažila propagovat zdravý životní styl. U reklam na auta jde o omezení silniční dopravy a snížení dopadu na životní prostředí.

Reklama na motorová vozidla bude nově muset obsahovat jedno z následujících sdělení: „Na krátké cesty dejte přednost chůzi nebo jízdě na kole“, „Myslete na spolujízdu“ nebo „Ve všední dny jezděte veřejnou dopravou“.

Jen 12 procent Čechů je ochotno čekat na nové auto déle než rok, říká průzkum

AutoMoto

Ve vyhlášce to ve středu oznámilo ministerstvo pro ekologickou transformaci. Pokud zadavatel reklamy pravidlo poruší, úřady ho na to nejprve jen upozorní. Pokud nedojde k nápravě, hrozí mu pokuta až 50 000 eur (1,2 milionu Kč) za každé uveřejnění reklamy bez patřičného sloganu.

Od stejného data ve Francii výrobcům aut vzniká také nová povinnost uvádět třídu emisí oxidu uhličitého u propagovaných vozidel.

Reklama

Výběr článků

Načítám