Článek
Inspektoři loni od poloviny srpna do konce října provedli 37 kontrol, z nichž při 25 zjistili nedostatky. Uvedl to mluvčí inspektorů František Kotrba.
Poskytnutí nepravdivých informací o technickém stavu či historii vozidla zjistila inspekce v osmi případech. Dále prodejci v šesti případech opominuli podstatné informace o vozidle a ve čtyřech případech je poskytovali nejasným, nesrozumitelným či nejednoznačným způsobem.
V několika případech prodejci negativní informace týkající se závad zahrnuli až do kupní smlouvy, případně do jejích příloh, přičemž v předchozích fázích jednání byla fakticky zatajena.
„V jednom případě by si tak spotřebitel zakoupil namísto provozuschopného vozidla nepojízdný set náhradních dílů,“ uvedl mluvčí. Další pochybení našli kontroloři u servisních knížek k vozidlům. Ačkoliv byly k vozidlům inzerovány, ve skutečnosti neobsahovaly úplné záznamy.