Článek
„Za první pololetí očekáváme nárůst zisku proti stejnému období před rokem nejméně ve výši 350 procent,“ uvedla firma v oznámení pro burzu v Hongkongu.
Zubaté panenky Labubu se staly v poslední době novou módou a fanoušci na ně stojí dlouhé fronty v obchodech po celém světě.
V červnu vzrostly prodeje Labubu ve Spojených státech o pět tisíc procent ve srovnání s předchozím rokem, uvádí odhad společnosti M Science, která se zabývá výzkumem akcií. „Neviděl jsem nic podobného od jiných hračkářských společností,“ řekl BBC hlavní analytik M Science Vinci Čang.
Popularita Labubu se rozjela zejména v USA i díky podpoře celebrit jako Kim Kardashian nebo Lisa z K-popové skupiny Blackpink. Pop Martu pomáhá i spolupráce s významnými značkami, jako je Coca-Cola nebo franšíza japonských manga komiksů One Piece.
Pop Mart se prosadil i díky prodeji hraček v takzvaných slepých krabicích, který skrývají obsah, dokud nejsou otevřené. Tato marketingová taktika čelila kritice za podporu chování podobného hazardním hrám a nutkavému nakupování.
Panenky Labubu byly uvedeny na trh v roce 2019, módní vlnu například mezi fanoušky v Evropě ale zažívají až v poslední době. Firma nyní provozuje více než dva tisíce prodejních automatů a obchodů po celém světě.
Nákupní šílenství
Tržní hodnota akcií Pop Mart se sídlem v Pekingu překročila 40 miliard dolarů (846 miliard korun). Společnost začala prodávat své akcie na hongkongské burze cenných papírů v roce 2020, ocenění společnosti na akciovém trhu jen za poslední rok vyskočilo o téměř 600 procent.
Tržby ze zemí mimo pevninskou Čínu přispěly loni k téměř 40 procentům jejích celkových tržeb.
Nákupní šílenství vytvořilo vzkvétající trh, kde panenky, původně prodávané za přibližně 10 dolarů, mohou vynést až stovky dolarů. V červnu se na aukci v Pekingu vydražila Labubu v lidské velikosti za 150 000 dolarů (3,2 miliony korun).
Například v Česku se panenky Labubu, někdy označované za nástupce kdysi populárních „mončičáků“, prodávají v obchodech obvykle za tisíc až deset tisíc korun, podle toho, o jak „vzácný“ model se jedná.
Popularita Labubu také podnítila boom padělků, často označovaných jako panenky Lafufu. Čínské úřady v červnu zabavily více než 46 tisíc těchto padělků.