Článek
Elektřina pro mnohé obyvatele představuje jediný zdroj tepla. "Byl to šok, když jsem po osmidenním pobytu v nemocnici přišel do promrzlého bytu. Zálohy na elektřinu pravidelně platím prostřednictvím SIPA," řekl ve středu večer Právu 78letý Alexandr Holodniok. Noc ze středy na čtvrtek stařík raději strávil v kanceláři na zemi.
"Doma to nešlo. Pracovnici podniku ČEZ jsem těch dlužných dva tisíce korun raději dovezl do Trutnova a předal osobně. Řekli mi, že proud zapojí do osmačtyřiceti hodin. Nevím, jak bych to doma překlepal," dodal chraplavě.
Nevěděli o změnách pravidel
Chlad pronikl do špindlerovských bytů kvůli tomu, že firma ČEZ neúplně napsala adresy zákazníků. Lidé, jimž potom pošta nedoručila obsílky o výši nedoplatku, měli smůlu.
"Šlo o zhruba dvacítku odběratelů, které po vysvětlení situace postupně zapojujeme. Lidem se omlouváme. Chybička se vloudila," sdělila regionální mluvčí skupiny ČEZ z Hradce Králové Šárka Beránková.
Energetikům unikla nová pravidla pošty. Pošťáci ve Špindlerově Mlýně dnes vyžadují adresu s určením jedné ze čtyř městských částí, nikoliv pouze číslo popisné. To bývá u jednotlivých lokalit nezřídka stejné. Chybu tak dělají všichni odesílatelé píšící pouze Špindlerův Mlýn a číslo popisné. Špindlerův Mlýn totiž není ves s jednoduchým číselným kódem.
Najednou je to problém, stěžují si starousedlíci
"Adresy komolí firmy jako ČEZ nebo Telefonica 02, které názvy městských částí vypouštějí. Česká pošta nyní nesmí zkoumat, zda je adresa správná. Pokud adresát žije v jiné městské části než Špindlerův Mlýn, tedy v Bedřichově, Labské a Přední Labské, Česká pošta musí takovou zásilku vrátit zpět odesílateli," přiblížil vedoucí pobočky České pošty ve Špindlerově Mlýně Miloš Zlatník.
"Bydlíme tady půl století, každý nás zná, a najednou je problém nám doručit dopis," podivují se špindlerovští starousedlíci.