Hlavní obsah

Česká pošta od září zvýší mzdy v průměru o deset procent

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Česká pošta od září navýší mzdy provozních a administrativních pracovníků v průměru o deset procent. Vynaloží na to 320 milionů Kč. V současnosti pošťáci berou v průměru 31 012 korun, což je o 12 000 korun méně, než byla průměrná mzda v ČR v loňském roce. Vyplývá to z aktuálních informací České pošty.

Foto: Robert Procházka, Právo

Pobočka České pošty v Italské ulici v Praze.

Článek

V březnu dostali zaměstnanci mimořádnou odměnu za úspěšné zavádění krizových opatření v minulém roce v průměrné výši 4500 Kč, což znamenalo celkové náklady 120 milionů korun. Pošta zaměstnává okolo 20 000 lidí. Naposledy pošta zvyšovala mzdy v průměru o pět procent v minulém roce.

Vyplacení mimořádné odměny i navýšení mezd je podle generálního ředitele Miroslava Štěpána výsledkem jednání vedení České pošty se zástupci všech odborových organizací působících v České poště.

„Zajistit každodenní fungování České pošty včetně náročného předvánočního období v době probíhající transformace klade nesmírné nároky na všechny zaměstnance naší firmy. Se mzdou za únor v březnovém výplatním termínu proto zaměstnanci pošty obdrželi mimořádnou odměnu. Transformace České pošty směřuje správným směrem, a proto jsme po delší době rozhodli přistoupit i ke zvýšení tarifních mezd a s tímto nákladem již v letošním plánu vyrovnaného hospodaření počítáme,“ sdělil Štěpán.

Prioritou je podle něho neustálé posilování kvality doručování, a proto dostanou nejvíce přidáno listovní doručovatelé. Úspěšná transformace je podmínkou udržitelnosti mzdového ohodnocení zaměstnanců pošty, tak aby pro ně byla práce na poště v měnících se podmínkách na trhu stále atraktivní.

Česká pošta za loňský rok snížila ztrátu zhruba o miliardu korun přibližně na 700 milionů Kč. Přispěly k tomu provozní změny a úspory včetně uzavření 300 poboček. Letošní hospodaření by mělo skončit kladnou nulou. V současnosti se podnik připravuje na transformaci, která bude od příštího roku spočívat k oddělení pobočkové sítě od komerčních balíkových a logistických služeb pod označením Balíkovna.

Balíkovna České pošty od dubna zdraží

Ekonomika

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám