Hlavní obsah

Čedok loni téměř pětinásobně zvýšil zisk

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Cestovní kancelář Čedok loni zaznamenala meziročně téměř pětinásobný nárůst provozního zisku EBITDA o 278 milionů korun na rekordních zhruba 350 milionů korun. Tržby kanceláře oproti roku 2022 vzrostly o 56 procent na 7,8 miliardy korun. Novináře o tom v úterý informoval generální ředitel Čedoku Stanislav Zeman.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Čedok loni podle Zemana překonal výsledky z roku 2022, nejlepší výsledky od roku 1989. Cestovní kancelář loni odbavila 420 tisíc lidí, meziročně o 55 procent více. Nejčastěji šlo o rodiny s dětmi a páry.

Mezi nejžádanější destinace v minulém roce patřilo Řecko, následované Tureckem, Egyptem či Španělskem, včetně Baleárských a Kanárských ostrovů. Poptávané byly také exotické destinace jako Zanzibar, Thajsko nebo Dominikánská republika. V případě poznávacích zájezdů vedla Francie, Itálie, Portugalsko, Velká Británie a Egypt. Průměrná cena zájezdů se podle Zemana loni zvýšila zhruba o pět procent.

Charterové lety Čedok loni vypravil ze všech českých mezinárodních letišť, nově od loňského srpna také z Českých Budějovic. Čedok se také vrátil do Bratislavy. Nejvíce turistů, 64 procent, odlétalo z Prahy, 18,6 procenta z Brna, 7,4 procenta z Ostravy, 3,9 procenta z Bratislavy, tři procenta z Pardubic a méně než dvě procenta z Českých Budějovic a z Karlových Varů.

S koupí dovolené se nevyplatí čekat. First minute má podle cestovek jen výhody

Cestování

Pobytové dovolené podle Zemana tvořily 80 procent prodaných zájezdů, 15 procent připadlo na poznávací pobyty, které Čedok organizuje i do exotických destinací, a pět procent na zájezdy, kdy klienti využili vlastní dopravu.

Více než 71 procent Čechů si loni pořídilo pobyty se stravováním all inclusive, 15 procent s polopenzí, 12 procent pouze se snídaní a nejméně, dvě procenta, beze stravy. Zhruba 40 procent klientů Čedoku se ubytovalo v pětihvězdičkovém hotelu, nejvíce, 45 procent, ve čtyřhvězdičkovém. Do tříhvězdičkových hotelů zamířilo 13 procent turistů, zbytek tvoří dvě procenta.

Čedok loni podle Zemana navyšoval počet zaměstnanců, zejména v prodeji. Počet zaměstnanců loni meziročně stoupl o 70 na 281 zaměstnanců. Cestovní kancelář loni navýšila také počet delegátů, průvodců a animátorů o 139 na 355. Podle Zemana Čedok online prodá pouze 40 procent zájezdů, většinu v kamenných pobočkách.

Letos Zeman očekává provozní zisk EBITDA 400 milionů korun. Bude podle něj pokračovat trend ubytování v hotelech s pěti a čtyřmi hvězdičkami. Letos bude Čedok létat do více než 50 destinací v letní sezoně, uvedl. „Rozšiřujeme významně nová spojení právě z těch regionálních letišť, ani ne tolik z pražského letiště,“ řekl Zeman.

Čedok je nejstarší tuzemská cestovní kancelář, založena byla v roce 1920 a od roku 2016 je součástí polské skupiny ITAKA. Klienti si mohou vybírat z nabídky pobytových i poznávacích zájezdů po Česku, po Evropě i jinde ve světě, ať už letecky, autobusem, vlakem, nebo vlastním automobilem.

K dalším velkým cestovním kancelářím v Česku patří například Fischer, Blue Style, Alexandria, Travel Family nebo České kormidlo. Na trhu dále funguje cestovní agentura Invia.

Cestovní kancelář TUI Group se díky silné poptávce vrátila k zisku

Ekonomika

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám