Hlavní obsah

ČD ještě nenechaly opravit pendolino zničené při červnové nehodě

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

České dráhy (ČD) ještě nenechaly opravit soupravu vlaku pendolino, která byla poškozena letos v červnu v Bohumíně na Karvinsku při srážce s posunovací lokomotivou. Zatím tak není jasné, kdy se vlak na koleje vrátí, řekl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Dopravce má ve vozovém parku sedm souprav pendolino, v provozu jich je nyní pět.

Foto: Pavel Karban, Právo

Čelní strana pendolina zůstala po srážce (27.6.2022) zdemolovaná. V jejích troskách zahynul strojvůdce vlaku.

Článek

Červnovou nehodu v Bohumíně nepřežil strojvedoucí vlaku. Dalších pět lidí se zranilo. Drážní inspekce po kolizi předběžně připustila, že vlak neměl projet návěstidlem. Vyšetřování ale ještě pokračuje. Po srážce s posunovací lokomotivou byla poškozena přední část soupravy pendolino. Několik vozů vykolejilo. Škoda přesáhla 36 milionů korun.

Poškozené pendolino zatím zůstává mimo provoz. „Oprava ještě nezačala. Čekáme na nabídku,“ uvedl Šťáhlavský. Místo poškozeného pendolina nasadily České dráhy náhradní soupravu InterJet.

V současnosti České dráhy vypravují pět souprav pendolino ze sedmi. Minulý týden vrátila společnost do provozu soupravu, která měla od konce září poškozenou Kardanovu hřídel a spodní části jednoho z vozů. Šestý vlak se renovuje a další souprava je odstavená právě po červnové nehodě v Bohumíně.

Hlášení o zpoždění vlaku se v Praze míjí i o desítky minut

Domácí

Pendolino zařazují dráhy mezi své prémiové vlaky. Poprvé byly v ČR uvedeny do zkušebního provozu před Vánocemi 2004, od prosince 2005 pak pendolino jezdí pravidelně na trase Praha–Ostrava a na dalších exponovaných tratích.

Reklama

Výběr článků

Načítám