Hlavní obsah

Bradáčová se již počtvrté stala nejvlivnější ženou ČR

Vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová se počtvrté dostala do čela žebříčku nejvlivnějších žen Česka podle časopisu Forbes. Na druhém místě se umístila eurokomisařka Věra Jourová (ANO), třetí místo obsadila finanční ředitelka společnosti PPF Kateřina Jirásková.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová

Článek

„Lenku Bradáčovou do čela žebříčku dlouhodobě nominují její činy, odvaha a pracovitost, s jakou se pouští do největších tuzemských kauz, v nichž jde o propojení nejvyššího byznysu, politiky, lobbingu a stovek miliónů, nebo spíše miliard korun,” vysvětlil šéfredaktor Forbesu Petr Šimůnek. Poukázal např. na kauzy Davida Ratha, lobbisty Ivo Rittiga, Key Investments nebo prodeje OKD.

V první desítce žebříčku dominují ženy v byznysu, kromě toho tam jsou uvedeny dvě političky. Věra Jourová oproti loňsku postoupila ze čtvrtého na druhé místo, pražská primátorka Adriana Krnáčová (ANO) se stejně jako loni umístila na pátém místě.

Časopis při sestavování žebříčku vychází jak z metodologie amerického Forbesu, také spolupracuje s odborníky, se kterými sleduje po celý rok 300 žen z nejrůznějších odvětví. Zaměřuje se především na podnikatelky, manažerky, ženy působící ve veřejné sféře, soudnictví či finančnictví, mimo jiné i na ženy z neziskovek, z oblasti kultury, sportu či tzv. opinion leaders.

PořadíJménoFunkce
1.Lenka Bradáčovávrchní státní zástupkyně v Praze
2.Věra Jourovákomisařka EU
3.Kateřina Jiráskováfinanční ředitelka PPF
4.Petra Procházkováfinanční ředitelka Agrofertu
5.Adriana Krnáčováprimátorka Prahy
6.Michaela Erbenovávýkonná ředitelka MMF
7.Kamila Horáčkováředitelka investic Axa Winterthur
8.Michaela Chaloupkováředitelka divize správa ČEZ
9.Simona Sokolováčlenka představenstva Agrofert
10.Libuše Šmuclerovágenerální ředitelka Czech News Center

Největší roli hrají u výběru žen do žebříčku hospodářské výsledky jejich firem, obrat, zisk a nové akvizice. „Přihlížíme k situaci v odvětví, v němž dotyčné působí, využíváme naši znalost z dění uvnitř firem. Počítáme objemy peněz, nad nimiž mají kontrolu a přímý vliv, jejich podíly ve firmách, ale i počet zaměstnanců, který pod ně spadá, nebo kolik zákazníků či spotřebitelů může jejich rozhodnutí přímo ovlivnit," uvedl Šimůnek.

U političek a žen z veřejné sféry se sleduje pozice, reálné pravomoci a počet lidí i objem peněz, které rozhodnutí dotyčných žen mohou přímo ovlivnit. Posuzuje se i to, jak jsou tyto ženy ze svých funkcí odvolatelné a kdo všechno má přímý vliv na jejich rozhodování.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám