Článek
Bylo 29. října 2018 a během nehody Boeingu 737 MAX 8 zemřelo v Indonésii 189 lidí. Uplynulo pár měsíců. Psal se 10. březen 2019, když se Boeing 737 Max 8 zřítil pouhých šest minut po startu nedaleko Addis Abeby v Etiopii. Zahynulo 157 lidí.
„Část našeho života je mrtvá. Část naší budoucnosti je mrtvá,“ řekl v médiích otec jedné z obětí, 24leté studentky.
V následujících letech slovo Boeing rezonovalo zase. Naštěstí už ne tak silně. Mluvilo se hodně o Boeingu 787 Dreamliner, který měl problémy s kvalitou výroby. Třeba zkraje ledna 2024 se do médií dostala informace o tom, že během letu Alaska Airlines nad Oregonem vypadl dveřní panel.
Následovala rychlá dekomprese kabiny. Letadlo se vrátilo zpět na letiště v Portlandu a bezpečně přistálo, osm lidí bylo lehce zraněno. Nejen tyhle události způsobily ztrátu volnosti. Najednou to nebyl Boeing, kdo rozhodoval o kvalitě a bezpečnosti svých letadel, nýbrž úředníci.
Společnost byla pod „drobnohledem“ nějakých 18 měsíců. Nyní, jak informují novináři ze CNN, jí FAA povoluje uzdu. Ale pouze částečně a podmíněně. FAA dovolí Boeingu vydávat osvědčení jen ob týden a ještě pod přímým dohledem inspektorů.
Za administrativy Donalda Trumpa upustilo ministerstvo spravedlnosti od trestního řízení proti Boeingu za smrtelné nehody 737 MAX 8 a uzavřelo se společností dohodu.
Administrativa Joea Bidena však později rozhodla, že Boeing dohodu porušil a firma musela přiznat vinu za svou roli při haváriích. Po tomto přiznání se Boeing zavázal k rozsáhlým změnám v kontrolách kvality a bezpečnosti, aby získal zpátky ztracenou důvěru.