Článek
Informaci o strženém trakčním vedení zveřejnily České dráhy na síti X a potvrdila ho také Správa železnic. Její zaměstnanci na opravě pracují.
Kvůli zastavenému provozu na koridoru do Děčína musí mezinárodní vlaky, mířící do Německa, jet odklonem přes Lysou nad Labem a Mělník. Ostatní vlaky mají být mezi stanicemi Bohušovice nad Ohří a Hrobce nahrazeny autobusovou dopravou. Za regionální dopravu zavedly České dráhy náhradní autobusovou dopravu v úseku Hrobce - Roudnice - Hněvice.
Opakované strhávání troleje v Roudnici nad Labem souvisí s rozsáhlou rekonstrukcí Špindlerova mostu přes Labe, která právě probíhá, a s podjezdovou výškou pod tímto mostem. Kvůli ní dochází k nasazování takzvaných hákovnic, které zabraňují vjetí vlaku do beznapěťového úseku. Má se tím zajistit bezpečnost lidí pracujících na rekonstrukci mostu.
Při najetí vlaku do hákovnice ale dochází k velkým poškozením na trakčním vedení i na sběrači proudu na lokomotivě. Aby strojvedoucí nezapomínali, že vjíždějí do beznapěťového úseku a že mají stáhnout sběrač proudu dolů, umístila Správa železnic na inkriminované místo návěstidlo se zábleskovými světly. Ani to ale evidentně nepomohlo.
Dokončení opravy Špindlerova mostu se navíc neustále odsouvá. Zatím posledním stanoveným termínem je podzim příštího roku, takže problémová situace v Roudnici potrvá ještě minimálně rok.


