Hlavní obsah

Na trať z Prahy do Lysé se vejde víc vlaků a mohou svézt víc cestujících rychleji

2:03
2:03

Poslechněte si tento článek

Středočeský kraj

Jedna z nejfrekventovanějších tratí z Prahy do středních Čech a dál na Hradec Králové je rovnější a rychlejší. Správa železnic dokončila úsek mezi Čelákovicemi a Mstěticemi mezi hlavním městem a Lysou nad Labem. Vlaky nyní mohou jezdit tímto úsekem rychlostí až 140 kilometrů v hodině.

Foto: Správa železnic

Nádraží ve středočeských Mstěticích v nové podobě

Článek

Vlakové spoje nově využívají dvě přeložky původní trasy, které umožnily zvýšit traťovou rychlost a zkrátit dobu cestování.

„Díky modernizaci trati se na ni vejde víc vlaků, které navíc jezdí rychleji. Zcela jsme přebudovali důležitou stanici v pražských Vysočanech a postavili novou zastávku na Rajské zahradě s přímým přestupem na metro,“ popisoval další navazující změny generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Celkové náklady stavby dosahují téměř 3,2 miliardy korun, dvě třetiny byly zaplaceny z evropské dotace.

Foto: Radek Plavecký, Novinky

Původní podoba nádraží ve Mstěticích

První přeložka s délkou 1,9 kilometru umožnila napřímit trať za Čelákovicemi přes částečně zastavěnou místní část Záluží, druhá měří téměř 1 kilometr a vede mírnějším obloukem volnou krajinou před stanicí Mstětice. Na stanici Mstětice mají cestující nové nástupiště s podchodem a bezbariérovým přístupem.

Kromě toho tady dělníci postavili nový silniční nadjezd, který nahradil vytížený silniční přejezd přes koleje. Tím se výrazně zvýšila bezpečnost dopravy a už tady nehrozí srážky vlaků s auty.

Foto: Správa železnic

Práce na modernizaci trati mezi Prahou a Lysou nad Labem

Podstatným přínosem celé investice je, že se na narovnanou dvoukolejnou trať může pouštět víc vlaků. Díky tomu by se nemuseli cestující ve vlacích tolik tísnit. „Ve špičce z bývalých šesti vlaků máme dnes dvanáct. Tento radikální skok zajistí velkou obslužnost a komfort směrem do centra Prahy,“ doplnil Svoboda. Počet vlaků v osobní dopravě se zvýší ze 110 na 180 za 24 hodin. Na začátku příštího roku bude mít celá trať i nové elektronické zabezpečení.

Kromě této trati železničáři pracují na zajištění větší intenzity dopravy v úseku z Prahy do Berouna, kde se připravuje stavba tunelu. Pokračuje se také na spojení metropole s Letištěm Václava Havla a s městem Kladno, kde se bude stavět nová trať.

Výběr článků

Načítám