Článek
Původní mosty už podle posudků dosloužily a nebylo výhodné je opravovat, proto je silničáři zdemolovali a postavili nové. V úterý byl obnoven provoz na mostě přes řeku Cidlinu poblíž obce Libice nad Cidlinou. Do staré konstrukce zatékala voda, což rychle zkracovalo životnost mostu.
„S jeho rekonstrukcí jsme začali v dubnu. Most jsme bourali a znovu stavěli po polovinách, takže doprava byla místem prací vedena kyvadlově na semafory,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jiří Veselý.

Dokončovaný most přes Cidlinu na Nymbursku
Další tři mosty na stejné silnici I/32 se dostanou podle předpokladů ředitelství silnic do provozu tento pátek 19. září. Jde o most přes železniční trať u obce Dymokury, most přes Komorní rybník a most přes Smíchovský potok u Nouzova. „Jejich stavebně technický stav byl nevyhovující. Podle posledního sčítání dopravy po nich projede denně až deset tisíc vozidel, z toho nákladní doprava tvoří přibližně jednu třetinu,“ doplnil Veselý informace dokreslující zátěž v těchto místech.
Kvůli demolici a nové výstavbě řidiči až do ukončení uzavírky musí po objízdné trase. Ta je obzvlášť dlouhá pro nákladní dopravu, která nesmí na silnice nižších tříd.
Stavba všech čtyř nových mostů, které by měly být výrazně odolnější než ty původní, vyšla na 139 milionů korun, podle Veselého by měla být jejich životnost až sto let.