Článek
Dvě úseková měření mají přibýt na Studentské ulici, jedno na Karlovarské a tři byly v plánu na západním okruhu. Kamery už tady jsou od jara, v řadě případů již fungují ve zkušebním provozu, nicméně pokuty nikdo nevybírá a asi jen tak vybírat nebude. Proč?
„Až mne zavolá velitel městské policie a řekne, že je všechno připravené, že jsou splněné veškeré technické podmínky, dám pokyn ke spuštění měření,“ řekl Novinkám radní pro oblast bezpečnosti Tomáš Kotora (PRO Plzeň).
Za technickou stránku věci odpovídá magistrátní Správa informačních technologií, jejíž ředitel Luděk Šantora prohlásil: „Došlo k určitým změnám. Na Studentské jsou dva měřené úseky a město by bylo rádo, aby řidiče, kteří oba projedou rychleji než povolenou padesátkou, řešilo jen jedno přestupkové řízení, nikoliv dvě. Z hlediska ulehčení příslušné administrativy to má logiku.“

Radary na Studentské jsou zatím bezzubé.
Studentská byla připravená na měření dvou oddělených úseků, nikoliv na popsaný požadavek. „Takže nyní čekáme na cenovou nabídku od firmy, která nabízí příslušné řešení,“ dodal Šantora.
Další patálie
Technické problémy se řeší i na západním okruhu. První na téměř čtrnáct set metrů dlouhém úseku mezi sjezdy na Chebskou a Vejprnickou ulici, kde se kombinuje devadesátikilometrová rychlost se sedmdesátkou. „Musíme posunout technologii i sloupy. Anebo měřit někde úplně jinde,“ konstatoval Šantora.
Podle Kotory to vypadá na druhé řešení. „Ideální by bylo systém přendat na starou Karlovarskou, která vede kolem Košuteckého jezírka. Lidi tam teď jezdí jako blázni a místní jsou z toho zoufalí,“ upřesnil.
Potíž je i s měřením na další části západního okruhu - na dlouhé estakádě přes říční nivu řeky Mže. „Jsou tam značky umožňující proměnlivé nastavení povolené rychlosti,“ upozornil Šantora. „Musíme tedy dořešit, aby se měření vypnulo, pokud dá policie pokyn ke snížení rychlosti z devadesátky dejme tomu na šedesát,“ vysvětlil.

Na téhle části západního okruhu by se už měřit mohlo, jenže chybí varovné cedule.
Na třetím úseku západního okruhu, pod kruhovým objezdem u Globusu a na Karlovarské ulici mezi čerpací stanicí Shell a křižovatkou s Lidickou, by už radary řidiče lapat mohly. Ale nelapají. Tomáš Kotora to odůvodnil čekáním na cedule upozorňující na měření rychlosti: „Tak, aby to bylo jednotné po celém městě. Kdy nám je dodají, to teď nejsem schopný říct.“
Deset let
Plzeň spustila první úsekové měření v roce 2015, a to na Plaské ulici. Postupně přibylo také ve Folmavské, na slovanském dálničním přivaděči, v Radobyčicích a Radčicích.

Nejstarší měřený úsek je v Plaské ulici.
„Během letošního prvního pololetí bylo zaznamenáno skoro pět tisíc případů porušení povolené rychlosti,“ informovala tisková mluvčí plzeňské městské policie Jana Pužmanová. Nejčastěji si řidiči nedávali bacha na zmíněném přivaděči.