Hlavní obsah

Další expanze parkovacích zón v Plzni. Řidiči si zaplatí u zimáku i v jeho okolí

Plzeň

Plzeň skokově rozšíří placené zóny, přičemž k těm dosavadním přibude koncem roku rozsáhlá oblast v okolí zimního stadionu. Radnice argumentuje tím, že místní nyní často nemají kde zaparkovat, což by měla instalace automatů změnit.

Parkoviště před plzeňským zimákem bude na závoru a automaty se objeví i v okolních ulicích.Video: Ivan Blažek , Novinky

Článek

Nová zóna placeného stání, označená jako G, bude zahrnovat zhruba tisícovku parkovacích míst v městské části Doudlevce. Půjde o více než dva kilometry čtvereční mezi ulicí U Trati, řekou Radbuzou, železniční tratí na Klatovy a Fodermayerovo pavilonem za Lidlem. Tarif bude stanovený na dvacet korun za hodinu. Pro srovnání: v nejdražší zóně v historickém jádru se platí dvojnásobek, naopak na Petrohradě u hlavního nádraží nebo ve čtvrti Roudná je sazba poloviční.

Foto: Ivan Blažek, Novinky

Automaty už čekají, jen je rozbalit.

Náměstek primátora Aleš Tolar (STAN) očekává úbytek aut v ulicích a třeba i vyčištění prostorů křižovatek od nesprávně odstavených vozů. „Rozšíření zón placeného parkování má pomoci hlavně doudleveckým rezidentům, aby mohli lépe zaparkovat v blízkosti svého bydliště,“ uvedl Tolar. Pro místní to ovšem znamená, že si budou muset obstarat rezidenční karty - po jedno auto stojí tisíc korun. „Parkování tak vyjde v přepočtu ani ne na tři koruny za den,“ podotkl Tolar.

Foto: Ivan Blažek, Novinky

Radnice očekává, že ubyde aut v ulicích. I těch nesprávně zaparkovaných.

Odzvoní i stávajícímu bezplatnému stání před zimním stadionem. Už tam přibyly závory, plocha bude sloužit jako záchytné parkoviště typu P+G s o něco příznivější sazbou než v okolních ulicích. „Hodina bude stát deset korun, maximální denní sazba je stanovená na šedesát,“ upřesnil Tolar. Parkovací lístek se ale dá využít jako celodenní jízdenka na MHD.

V Plzni je již zpoplatněné celé širší centrum i části Roudná a Petrohrad.

Výběr článků

Načítám