Článek
„Uvidíme v reálném čase, kdo tlačítka mačká. Teď je vidí Správa železnic, které je to v podstatě jedno, protože lávka už patří městu. Jednáme se Správou železnic o předání kamer do majetku města, městská policie je bude spravovat. Příští týden máme domluvené setkání a budeme řešit podrobnosti,“ řekl náměstek pro vnitřní záležitosti městské policie Petr Kvaš.
Lávka je v provozu od konce loňského května. Správa železnic, která ji nechala postavit, ji po dohodě s radnicí letos předala městu. Na nástupiště vedou z lávky tři tubusy s eskalátory. Ty jsou ale často mimo provoz, protože někdo mačká tlačítko stop.
Kamery přejdou do gesce městské policie
Ke schodům musí jezdit revizní technik a schody nastartovat, nejde to dělat na dálku. Podle mluvčího SŽ Dušana Gavendy informace o nepojízdných eskalátorech směřuje na linku dopravního podniku, před převodem do majetku města se to dozvídala Správa železnic. Převod kamerového systému je složitý, ale pracuje se na něm, dodal mluvčí.
„Se zástupci Pardubic nyní řešíme odpojení kamer z naší sítě. Tedy kam budou poté napojeny, jak bude potřeba upravit kabely nebo jejich napájení. Na dalším jednání naplánovaném na listopad už bychom si s městem měli odsouhlasit všechny další kroky včetně konkrétních termínů a souběžně s tím je potřeba zajistit výjimku pro převod příslušného majetku během udržitelnosti projektu,“ řekl Gavenda.
Dopravní podnik se kromě eskalátorů stará o výtahové šachty. O další úklid pečují Služby města Pardubic. Na lávku se dá dostat po schodech i výtahem a jezdí po ní často cyklisté. Zastupitel Karel Hass (ODS) proto navrhoval, aby lidé museli sesednout z kola a vedli ho. Hrozí podle něj, že jedoucí člověk srazí chodce. Upozornil, že od smyků jsou vidět na lávce černé šmouhy.

Pardubickou lávku má na starosti město, úklid sněhu v ní Služby města.
„Když někdo jede rozumně a nesmykuje tam, chová se k lidem ohleduplně, tak to asi není problém. Je otázkou, jestli by byl zákaz jízdy na kole vynutitelný a jestli by přispěl k bezpečnosti,“ řekl Kvaš.
Červená lávka stála 300 milionů korun, měří 290 metrů. Na obou stranách je opatřená výtahem i schody. Z ní vedou tři ramena s jezdícími schody, aby lidé měli přístup na nástupiště. Boční části lávky jsou vyplněné mříží, díky tomu je výhled na kolejiště.

