Článek
Estakáda je jeden kilometr dlouhá a překračuje železniční trať Přerov - Olomouc, chemičku Precheza a řeku Bečvu. „Má standardně čtyři pruhy a rozdělená bude svodidly. Potřebovali jsme na ni 8500 tun oceli. Na ocelovou konstrukci byla položena železobetonová deska, po celé délce levé strany je umístěna protihluková stěna, v jedné třetině je pak i na pravé straně,“ řekl v pátek novinářům vedoucí stavby estakády Michael Dibon z firmy Doprastav.
Nad Prechezou, jak dále informoval, jsou speciální, jedinečné komorové nosníky, které se běžně na obdobných stavbách nepoužívají. „Nemají dolní pásnici, na které by případně mohl ulpět prach a následně chemické látky. Veškeré nečistoty by tedy z nich měly spadnout. Jsou duté a je z nich odsátý vzduch,“ vysvětlil stavbyvedoucí.
Po dokončení pokládky asfaltu bude podle něj ještě provedena montáž svodidel, instalováno dopravní značení a most bude připraven k uvedení do provozu.
Na úseku dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem se nachází čtrnáct mostních objektů o celkové délce 1900 metrů, součástí posledního úseku D1 jsou i tři mimoúrovňové křižovatky a pět protihlukových stěn o délce čtyř kilometrů. Práce vyjdou na téměř sedm miliard korun.
Nový úsek dálnice D1 výrazně pomůže odlivu nákladní dopravy právě z Přerova a hodně uleví i dálnici D46 mezi Vyškovem a Olomoucí. „Čekáme na to, protože ta dálnice (D46) potřebuje některé další úseky zrekonstruovat. Předpokládáme, že intenzity tam výrazně poklesnou a budeme moci provést stavební práce, na které se teď čeká. Myslím si, že tah mezi Brnem a Ostravou povede nově po dálnici D1, nikoli přes D46, která bude sloužit zejména pro propojení mezi Brnem a Olomoucí,“ uvedl už dříve generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Poslední úsek dálnice D1 Říkovice - Přerov

