Článek
Chátrající památkově chráněný třípodlažní objekt postavený v 60. letech minulého století s ohlasem tzv. bruselského stylu v areálu Dolu Hlubina chce společnost obnovit a zmodernizovat do dvou let.
„Naší snahou je zachránit a zpřístupnit významnou národní kulturní památku veřejnosti,“ vysvětlil René Musila, jeden ze zakladatelů společnosti Kofola ČeskoSlovensko, proč budovu v roce 2016 firma odkoupila. Do její přeměny se chtěla pustit už před pěti lety, ale kvůli covidu a následné energetické a ekonomické krizi se její plány zpozdily.
Architektonický návrh vytvořil architekt Josef Pleskot. Ten přisoudil Novým koupelnám nejen změnu interiérů a pláště, ale i prosklenou přístavbu, díky níž bude možné vidět areál Dolních Vítkovic z nadhledu.
„Budova bude mít převážně administrativní funkci doplněnou o expoziční okruh. Vnější cihelné obklady budou obnoveny a nová okna budou provedena podle původního členění. Uvnitř budovy budou vytvořeny volné prostory otevřených kanceláří, dvoupodlažní prostor řetízkových šaten bude vodorovně předělen vloženým patrem, přičemž historický řetízkový systém zůstane zachován,“ nastínil Musila.

Pohled na novou podobu Nových koupelen po revitalizaci (vizualizace).
Součástí památkové budovy bude i návštěvnická stezka, která návštěvníky seznámí s historií i vizemi Kofoly.
Náklady na revitalizaci kulturní památky a jejího okolí odhaduje Kofola na 230 milionů korun, zhruba 57 procent má uhradit evropská dotace.
Kofola ČeskoSlovensko působí v pěti evropských zemích, vyrábí a rozvíjí tři desítky nápojových značek a zaměstnává zhruba tři tisíce lidí. V Ostravě firma sídlí od roku 2006, do administrativní části Nových koupelen plánuje společnost po dostavbě přesunout více než 300 zaměstnanců.