Článek
Původně se měly tramvaje na náměstí Republiky vrátit 29. listopadu. Jenže větší degradace betonu na mostech, s níž však město, Moravskoslezský kraj, Dopravní podnik Ostrava (DPO) ani stavbaři nepočítali, tramvajovou výluku prodloužil o téměř tři týdny.
„Avizovaný termín sedmnáctého prosince se zdá být opravdu reálným. Věřím, že o den dříve Dopravní a energetický stavební úřad potvrdí, že tato část stavby a tato etapa je provozuschopná, takže budeme moci opět propojit Ostravu tramvajovou dopravou tak, jak byli cestující zvyklí,“ nastínil předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys.
Upozornil, že i když tramvaje už budou přes Frýdlantské mosty jezdit, nové zastávky ještě nebudou funkční. Tramvaje jimi jen projedou a zastavovat budou u provizorních dřevěných nástupišť. A to jak ve směru na Porubu na ulici 28. října, tak i na Vítkovické ulici ve směrech na Vítkovice a Ostravu-Jih.
„Zprůjezdnění náměstí Republiky výrazně ulehčí cestování MHD. Stavba ale pokračuje a přesune se i do příštího roku, její dokončení je plánováno na léto. Ostrava pak bude mít nejen moderní dopravní uzel, ale i kvalitní veřejný prostor. Věřím, že to bude důstojné místo a posuneme se s ním do jednadvacátého století,“ poukázal primátor Jan Dohnal (Spolu).
Zatímco lidem využívajícím MHD se návratem tramvají na Frýdlantské mosty uleví, řidiči se budou trápit v kolonách a na objízdných trasách i nadále. Sjezdovou rampu na Senovážnou ulici totiž budou moci využívat jen autobusy MHD, veřejná linková doprava a složky integrovaného záchranného systému. To silnice ve směru do Poruby zůstane uzavřena pro veškerou dopravu a ve směru do centra budou uzavřeny oba jízdní pruhy. Šoféři budou muset využívat objížďku přes Vítkovickou ulici.

