Článek
V úterý, den před Štědrým dnem, vyjely vlaky na trať ještě bez cestujících, na zkušební jízdy. Druhý den už se mezi Žitavou a Libercem brzy ráno svezli první cestující.
Přeshraniční trať a jízdní řád nově umožňují, že se každou celou hodinu v Žitavě setkávají vlaky ze všech směrů a dá se mezi nimi libovolně přestupovat. „Z Liberce je možné v hodinovém intervalu cestovat přímo nebo s přestupem v Žitavě směrem na Varnsdorf, Drážďany, Zhořelec i Berlín rychlostí srovnatelnou s jízdou autem,“ řekl Tomáš Neumann ze společnosti Die Länderbahn, která na trase provozuje vlaky pod značkou Trilex.
„Cesta mezi Libercem a Varnsdorfem starým nádražím zabere díky modernizované trati kolem padesáti minut, což je o deset minut méně než před výlukou,“ zmínil konkrétní příklad.
Ve všední dny dostane kvůli dojížďení studentů i pracujících přednost přímé spojení mezi Varnsdorfem a Libercem, které bude častější. O víkendech se pak mají pravidelně střídat přímé spoje z Liberce do Varnsdorfu i do Drážďan.
„Ve špičkách pracovních dnů nadále počítáme s vloženými posilovými spoji mezi Libercem a Hrádkem nad Nisou a v ranních hodinách bude zaveden nový posilový vlak s příjezdem v 7:07 do Liberce, který tak ještě zkrátí interval v ranní špičce mezi vlaky s příjezdy v 6:51 a 7:29,“ doplnil podrobnosti Neumann.
Cestující ještě musí počítat s omezeními v Hrádku nad Nisou, kde až do dubna pokračují dokončovací práce, a k nástupišti se lidé dostanou nouzově zprovozněným podchodem bez výtahů. V době provozu vlaků si mohou zavolat bezplatnou asistenci, kterou jim poskytne stavební firma.


