Článek
Východní úsek je posledním dílkem do celého obchvatu Jihlavy. Stavbaři tuto část vybudovali za rok a půl a měli jednodušší práci než na loni otevřené jižní části, kde bylo potřeba postavit celkem šest mostů. Tady jsou pouze dva.
Obchvat propojuje komunikace II/405 směr Třebíč s páteřní silnicí II/602 směr Žďár na Sázavou, Velké Meziříčí a napojení na D1. Trasa navazuje u Helenína na obchvat Velkého Beranova.
„Obchvat bude sloužit obyvatelům Vysočiny i těm, kteří naším krajem projíždějí. Věřím, že se Jihlavě uleví, protože se dá očekávat, že tudy projede asi pět až sedm tisíc vozidel, které nebudou zatěžovat město,“ zmínil hejtman Martin Kukla (ANO).

Východní větev obchvatu Jihlavy stála bezmála 300 milionů korun.
„Konečně je možné využívat jihovýchodní obchvat naplno. V Hradební ulici (u City Parku - pozn. red.) už jsme se dostali na třicet tisíc aut denně. Věřím, že obchvat opravdu Jihlavě ulehčí,“ poznamenal primátor Petr Ryška (ODS). Město Jihlava spolufinancovalo na obchvatu podjezd z Kosovské ulice, který usnadní cyklistům a chodcům cestu do místní části Kosov.
Kompletní obchvat bude mít klíčovou roli při plánované opravě Znojemského mostu, ale i při dalších uzavírkách ve městě nebo při potížích na dálnici D1. Zhotoviteli se povedlo silnici zprovoznit o deset dní dříve.
Na tranzitní trase k Dukovanům bude i obchvat Zašovic, jehož stavbu zahájí kraj příští týden.

Východní větev jihovýchodního obchvatu Jihlavy je od pátku otevřená.