Hlavní obsah

V Brně loni otevřeli nové části velkého městského okruhu za miliardy. Teď stavbaři část znovu rozkopali

Brno

Byla to velká sláva, když se loni na podzim krátce po sobě otevřely dvě části brněnského velkého městského okruhu Žabovřeská a Bauerova dohromady za více než 3,5 miliardy korun. Jenže řidiči si komfort provozu bez kolon užívali jen pár měsíců. Stavbaři se totiž na okruh vrátili a vytvořili dopravní špunt, když dopravu svedli do jednoho pruhu.

Foto: Petr Kozelka , Novinky

Stavbaři v jednom místě znovu svedli dopravu do jednoho pruhu

Článek

Byla to letitá ostuda západní části Brna. Po sjezdu z dálnice D1 se totiž řidiči dostali po průjezdu Pisáreckým tunelem do Žabovřeské ulice, kde se doprava z několika pruhů sjela do jednoho. Příjezd z druhé strany od Svitav končil jedním pruhem ve stejném místě. Dlouhé kolony z obou směrů zde byly na denním pořádku.

Když se proto tato část okruhu loni slavnostně otevřela, řidiči si mohli užívat plynulou jízdu. Jenže pak se na okruh mezi částí Žabovřeská a Bauerova znovu vrátili stavbaři a provoz svedli opět do jednoho pruhu. S tím se vrátily i kolony, které zde budou ještě několik týdnů, stavební práce by totiž měly trvat do května.

Nynější omezení je kvůli budování kanalizace a podle Ředitelství silnic a dálnic zde dělníci nemohli pracovat dřív.

„Práce a aktuální dopravní omezení byly koordinovány v návaznosti s výstavbou multifunkční haly Arena Brno s ostatními investory. Součástí stavby haly bylo nutné zachování příjezdu na staveniště. Vyšli jsme vstříc stavbě multifunkční haly, proto nyní dokončujeme práce, které jsme v loňské stavební sezoně realizovat nemohli,“ napsala Novinkám mluvčí ŘSD Lucie Trubelíková.

Mluvčí brněnského magistrátu Zdeňka Obalilová připomněla, že v místě se sešlo hned několik obřích investic. Vedle stavby okruhu a arény tam budoval novou tramvajovou smyčku i dopravní podnik, pracovalo se i na sousedních Brněnských výstavách a veletrzích a administrativně-vědeckou budovu Nový tuzex stavěl pro změnu soukromý investor.

„Organizace plánu výstaveb jednotlivých investic včetně dopravně-inženýrských opatření byla s ohledem na koordinaci jednou z nejsložitějších věcí, která doposud ve městě neměla obdoby. V rámci každé investice muselo docházet ke kompromisům, a právě na stavbě VMO se musela odložit výstavba kanalizace, která se realizuje až nyní,“ dodala Obalilová.

Výběr článků

Načítám