Článek
„Doprava na třídě 1. máje je dočasně převedena na původní most. Společnost STRABAG, která pro Ředitelství silnic a dálnic rekonstruuje most, dnes ráno dočasně převedla dopravu zpět na původní most. Důvodem je pokles jedné z opěr založení provizorních mostů, u kterého je nutná oprava,“ uvedla mluvčí městského úřadu v Břeclavi Ivana Solaříková.
Ředitelství silnic a dálnic se zatím k aktuální situaci nevyjádřilo.
Opravu starého mostu na nejfrekventovanějším tahu z centra Břeclavi do Poštorné a Charvátské Nové Vsi provázejí komplikace od samého začátku. Demolice musela být odložena, čekalo se, až jiřičky a rorýsi, kteří tady neplánovaně zahnízdili, vyvedou mladé.
Břeclav je městem cyklistů, a právě tudy jich projede nejvíc. Proto stavěli silničáři provizorní mosty dva. Po tom větším by měla projet obousměrně auta a cyklisté ve směru z centra na Poštornou. Druhé mostní provizorium je určeno pro pěší a cyklisty, kteří jedou z Poštorné směrem do Břeclavi.

Starý most z 50. let minulého století je již na hranici životnosti a jeho oprava je nezbytná.
Nový most bude široký 15 metrů a bude dimenzovaný na provoz ve třech pruzích, pokud by bylo třeba je v budoucnu zřídit. Na obou stranách mostu budou chodníky pro pěší a také cyklopruhy. Celá akce vyjde zhruba na 138 milionů korun bez DPH a je financována ze Státního fondu dopravní infrastruktury.