Článek
Letiště Brno-Tuřany odbavilo v roce 2024 celkem 749 153 cestujících, což je dosavadní rekord v počtu přepravených. Ve srovnání s rokem 2023 se počet cestujících zvýšil o devět procent. Celkový počet destinací, kam bylo možné letět z Brna, dosáhl 33, a to na třech kontinentech. Pravidelné linky létají do Londýna, Milána, Málagy a Říma. Jedná se o zřízení dalších linek.
Po odbavení se cestující na letišti může pohybovat v prostoru s jediným občerstvením. Tou možností pořízení si jídla byly bageta sýrová a bageta šunková, každá za 120 korun. Bagety jsou balené na pevno v igelitové fólii, v níž jsou napresovány tak, že obsah pečiva uvnitř je stlačený do podivné hmoty. Na benzinových stanicích v okolí lze bagetu kopit do stovky. Výběr je mezi pěti až šesti druhy.
Pro srovnání na letišti ve Vídni je k dispozici široký výběr teplých jídel s posezením u makety letadla. Londýn-Stanstad má nejen fastfoody, ale k dostání na něm je i rýže s nejrůznějšími přílohami. Islandský Keflavík má širokou nabídku jídla i v noci, v Sofii si lze na letišti koupit bulharské pokrmy, v Heraclionu na Krétě je v odletové zóně bohatě zásobená pekárna.
„Uvědomujeme si, že komfort cestujících, včetně nabídky občerstvení a doplňkových služeb, je oblast, která si zaslouží větší pozornost. V tuto chvíli už se tím aktivně zabýváme a do budoucna plánujeme změny, které by měly nabídku výrazně posunout,“ uvedla za vedení společnosti Letiště Brno Karolína Gnědin. Konkrétní plány a termíny změn ale nesdělila, přestože se na to Novinky dotazovaly opakovaně.
Voda za osminásobek
V rozpacích je každý cestující, který si v Brně-Tuřanech chce doplnit vodu. V obchodě si může půl litru obyčejné neperlivé vody koupit za rovných 50 korun. V podstatě tatáž voda vyjde v hypermarketu, který je od letiště vzdušnou čarou pět kilometrů, na 5,90 Kč.
Vodu si do prázdné lahve nelze na letišti ani dopustit, protože umývadla jsou tak mělká, že do nich nelze láhev vložit. Od Heraclionu na Krétě, přes Madrid, nebo letiště Londýn-Stanstad jsou ale automaty na vodu z kohoutku běžné.
„Je pravdou, že v posledních letech jsme se soustředili především na investice do infrastruktury a provozního zázemí, které jsou klíčové pro udržení a rozvoj leteckého provozu,“ doplnila Gnědin.