Článek
„Práce na modernizaci tramvajové trati zde budou probíhat v úzké koordinaci s rekonstrukcí dvou páteřních vodovodů a potrvají do poloviny letošního prosince,“ uvedl vedoucí komunikace dopravního podniku Daniel Šabík.
Kvůli tomu bude obousměrně přerušen provoz tramvají mezi zastávkami Želivského a Nákladové nádraží Žižkov od půlnoci ze soboty na neděli do ukončení denního provozu v pondělí 15. prosince.
Stavební práce ovlivní osm tramvajových linek. Jedna z nich bude dočasně zrušena, sedm bude jezdit po změněných trasách. „Po dobu výluky zavedeme náhradní autobusovou dopravu X11 v denním a X98 v nočním provozu. Současně posílíme tramvajovou linku 16,“ zmínil Šabík.
To souvisí s tím, že tu nepojede dočasně zrušená tramvaj číslo 10. „V úseku Sídliště Řepy – Želivského je nahrazena posílenou linkou 16, v úseku Nákladové nádraží Žižkov – Sídliště Ďáblice je nahrazena linkou 15,“ vysvětlil Šabík s tím, že modernizace trati v ulici Jana Želivského je poslední dlouhodobou stavební akcí, kterou dopravní podnik plánoval v tramvajové síti na letošní rok.
Práce budou probíhat na zhruba šest set metrů dlouhém úseku tramvajové tratě mezi křižovatkami s Vinohradskou a Olšanskou ulicí. Severní úsek mezi křižovatkami s ulicemi U Nákladového nádraží a Olšanskou projde takzvanou repanelizací, jižní úsek mezi křižovatkami s ulicemi U Nákladového nádraží a Vinohradská celkovou modernizací.
„Zejména v oblasti bývalého Nákladového nádraží Žižkov je trať v havarijním stavu, musíme ji zmodernizovat a musíme to provést ještě letos s ohledem na další investiční akce plánované v této oblasti v příštích letech,“ tvrdí šéf komunikace.
V příštím roce totiž bude zhruba na deset měsíců zavřena stanice metra Flora kvůli kompletní rekonstrukci. V rámci investice za více než jednu a čtvrt miliardy se tady bude pracovat na sanaci průsaků a vybudování bezbariérového přístupu.
Ještě v říjnu tady chce dopravní podnik zahájit stavební práce, které budou v první etapě probíhat za plného provozu stanice. Výměna eskalátorů si ale od prvního čtvrtletí příštího roku vyžádá její úplné uzavření.
V příštím roce také bude dopravní podnik napojovat novou tramvajovou trať Počernická na stávající síť ve Vinohradské ulic. „A u křižovatky s Olšanskou ulicí bychom měli napojovat trať Olšanská – Habrová do ulice Jana Želivského,“ říká vedoucí jednotky Dopravní cesta Tramvaje Dopravního podniku Praha Miroslav Penc.
„Přípravu této akce jsme maximálně urychlili ve spolupráci s hlavním městem Prahou a Prahou 3. Naše práce zde úzce koordinujeme s Pražskou vodohospodářskou společností, která v oblasti křižovatky u bývalého Strojimportu rekonstruuje takzvané Káranské vodovodní přivaděče. Další páteřní vodovod prochází pod tramvajovou tratí u křižovatky s ulicí U Nákladového nádraží,“ doplnil Penc.