Článek
„Vítězné náměstí je jedním z nejvytíženějších dopravních uzlů v Praze. Nová preferenční opatření pomohou zrychlit průjezd autobusů a snížit častá zpoždění hlavně u linek ve směru od Suchdola,“ uvedl Filip Drápal, mluvčí ROPIDu, který organizuje dopravu v regionu.
Nový režim v okolí stanice metra Dejvická na lince A se dotknul čtrnácti autobusových linek Pražské integrované dopravy, které denně projíždějí Vítězným náměstím. „Jen ulicí Jugoslávských partyzánů projede každý všední den až 724 autobusů,“ podotkl.
Díky změnám ROPID očekává výrazné snížení zpoždění a vyšší pravidelnost spojů hlavně ze směru Lysolají, Suchdola, Roztok, Šáreckého údolí a ulice Šolínova.
Autobusy nově využívají tramvajové těleso nejen při průjezdu středem křižovatky, ale i v přilehlých ulicích. V Jugoslávských partyzánů se vyhrazený pruh přesouvá doleva, aby vozy mohly snadněji najet na koleje a pokračovat přes střed křižovatky. Ve Svatovítské jedou autobusy po tramvajovém pásu až do zastávky Vítězné náměstí, kde nově zastavují i ve směru na Dejvickou.
Na Evropské se mění výjezd z kruhového objezdu – levý pruh je vyhrazen pro autobusy sjíždějící z kolejí. Tyto úpravy podle ředitele ROPIDu Petra Tomčíka nemají negativní vliv na ostatní dopravu, protože zachovávají průjezdnost pro osobní auta i cyklisty.
Zrychlení průjezdu je důležité i pro budoucí plány. „Hladký průjezd Vítězným náměstím je jednou z podmínek, aby sem mohla vést autobusová linka využívající tunelový komplex Blanka,“ uvedl Tomčík s tím, že se současně připravují další úpravy, které na aktuální opatření navážou.
Plánuje se také prodloužení zastávky Vítězné náměstí ve směru na Prašný most a posun přechodu pro chodce tak, aby se umožnilo současné zastavení tramvaje i autobusu za sebou. Cílem je zvýšit komfort cestujících a zlepšit přestupní vazby v jednom z nejdůležitějších dopravních uzlů metropole.