Článek
„Koordinací stavebních činností se podařila urychlit práce na rekonstrukci tramvajové tratě v ulici U Výstaviště. Obnovení provozu se dotýká linek číslo 1, 6, 14, 17, 25 a 93, které od konce ledna jezdily po změněných trasách,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková k zahájení provozu tramvají ve středu 1. října.
Rekonstrukce byla součástí koordinované akce, na které se podílí několik městských společností v čele s Technickou správou komunikací. Zahrnuje nejen rekonstrukci inženýrských sítí, vozovek a chodníků, ale i výstavbu nových uličních vpustí, veřejného osvětlení a revitalizaci zeleně.
Stavební práce začaly letos na konci ledna demontáží vozovek a následně i tramvajové tratě v úseku od kolejového trojúhelníku od smyčky Výstaviště po rampu do podjezdu pod železniční tratí Praha – Kralupy u křižovatky s ulicemi Za Elektrárnou a Bubenská.

Tramvaje projíždějící ve středu 1. října ulicí U Výstaviště s novou tratí.
„V rámci výstavby, v souladu s novou podobou uličního profilu, došlo k napřímení tramvajové tratě. V oblasti zastávky Výstaviště měla tvar protáhlého písmene S, který rekonstrukcí zanikl,“ podotkla Řehková.
Celá ulice ale zatím zůstává rozvrtaná. U zastávky Výstaviště se ozývá klepání kladívek a jedna dlažební kostka za druhou se pod rukama dělníků stává součástí nového povrchu chodníku. Slavný zelený stánek „Ferdinand“ s dlouhou historií zůstává přímo u zastávky zavřený, mimo průchodů k zastávce mezi zábranami je ještě celá lokalita oficiálně staveništěm.
Po dokončení prací na chodnících a vozovkách, které mají být předběžně hotové v průběhu podzimu, vznikne v prostoru pod novým železničním viaduktem a v místě odbočení kolejí do Stromovky pěší zóna.

Dívky procházejí po novém povrchu vozovky, kam se už auta nevrátí, kolem zavřeného stánku Ferdinand.
„Z ulice Dukelských hrdinů zůstane umožněn pouze průjezd tramvajím, záchranným složkám, zásobování planetária a cyklistům,“ řekl mluvčí Prahy 7 Martin Vokuš. Potvrdil tak budoucí platnost napevno usazených dopravních značek, které už dnes oznamují zákaz vjezdu do ulice U Výstaviště.
Radnice Prahy 7 si od tohoto opatření slibuje, že z původně nepřehledného místa, kde se potkávaly tramvaje a auta s chodci, se stane bezpečnější a přívětivější prostor. „Budou tady mít přednost lidé při cestách do Stromovky, na výstaviště nebo na vlak,“ podotkl Vokuš.
Dopravní řešení v ulici U Výstaviště podle něj logicky navazuje na rekonstrukci Dukelských hrdinů a na modernizaci železniční tratě.
„Propojí Stromovku, výstaviště a nově vzniklá veřejná prostranství pod estakádou v jeden celek. Lidé tak dostanou přehledný souvislý prostor pro pěší a cyklisty – včetně návaznosti na celoměstskou cyklotrasu A6 podél estakády ve Strojnické a do Stromovky,“ popsal mluvčí detaily.

Tramvaj přijíždí od Holešovic k zastávce Výstaviště a může jet dál do Dukelských hrdinů.
Cílem budoucích dopravních opatření je nepřivádět do této oblasti tranzitní dopravu z Trojského mostu, a tím pádem ani z tunelu Blanka, která by znamenala významné dopravní zatížení nejen v ulicích U Výstaviště, ale také v Dukelských hrdinů, Strojnické a dalších.
„Zvýšený provoz by opět přinesl i dřívější blokování tramvají u železničního podjezdu v Partyzánské ulici, kde jezdí auta po kolejích. Je důležité, aby tranzitní automobilová doprava zůstala v kapacitním tunelu nebo na čtyřproudé ulici Argentinská,“ dodal mluvčí Prahy 7.
Část ulice U Výstaviště podél bloku domů bude pro místní dopravu přístupná od křižovatky s Bubenskou. V rámci rekonstrukce zde přibudou parkovací stání, včetně zásobovacích míst. V celé ulici budou také nové bezbariérové přechody pro chodce.