Článek
Aktuálně probíhá takzvaná nultá etapa, v rámci níž byly na přibližně 800metrovém úseku mezi křižovatkami Na Palouku a Nad Úžlabinou vybudovány dočasné vozovky a náhradní parkovací plochy.
Od poloviny srpna je doprava převedena do severního pásu komunikace, aby v jižním pásu mohly začít přípravné práce na přeložkách sítí.
Na podzim se stavba přesouvá k samotné infrastruktuře. V první etapě budou dělníci pracovat na přeložkách kanalizace a především na rekonstrukci takzvaných Káranských vodovodů z let 1913 a 1939, které jsou klíčové pro zásobování pitnou vodou přibližně třetiny obyvatel Prahy.

Tudy povede v roce 2027 tramvajová trať, do té doby se celá ulice promění.
Druhá etapa se soustředí na křižovatku Počernická–Dřevčická. Zde nejprve vzniknou dočasné komunikace a od konce září začnou přeložky horkovodů a kanalizace. Obě tyto etapy budou probíhat v postupném „pohyblivém záboru“ až do jara příštího roku.
Po dokončení sítí se od roku 2026 začne stavět samotná tramvajová trať. V roce 2027 bude následovat pokládka kolejí, výstavba zastávek a úprava vozovek. Součástí poslední etapy bude i zatravnění a osazení suchomilnou vegetací, aby trať co nejlépe zapadla do okolí.
Šest párů zastávek
Tramvajová trať povede středem Počernické ulice v délce zhruba 2,4 kilometru od křižovatky s Vinohradskou až ke smyčce v Dřevčické ulici. Na trase vznikne šest párů zastávek, z nichž tři budou sdružené i pro autobusy. Díky tomu se Malešice po desítkách let čekání dočkají přímého tramvajového spojení s centrem města.

Vizualizace Počernické ulice po kompletní rekonstrukci. Podle dřívějších informací by tam z Olšanských hřbitovů měla být prodloužena linka 15, nově odkloněná linka 21 by z Malešic pak jela po nové trati u Muzea až na Václavské náměstí.
Investice vyjde na přibližně 1,48 miliardy korun bez DPH. Většinu nákladů pokryjí evropské fondy. Celková doba výstavby je naplánována na 32 měsíců, zkušební provoz tramvají by měl začít na konci roku 2027.
Podle města i dopravního podniku jde o jednu z nejdůležitějších investic do rozvoje pražské hromadné dopravy posledních let. Malešice tak získají rychlejší spojení do centra i ekologičtější dopravní řešení, které má odlehčit přetíženým autobusovým linkám. Zcela zaniknout by měla například autobusová linka s číslem 199.