Hlavní obsah

Záběry ze znovuotevřené stanice metra Pankrác. Z vyhlížení první soupravy byla atrakce

Aktualizováno

Soupravy pražského metra na lince C od pátku opět zastavují ve stanici Pankrác. Stanice, která procházela téměř rok rekonstrukcí, se otevřela o sedmnáct dní dřív oproti plánu. Rekonstrukce souvisela i s budováním linky metra D, na které se bude na Pankráci přestupovat a jejíž stavba začala v roce 2022. 

Otevření stanice PankrácVideo: Marek Tereba, Novinky

Článek

Znovuotevření stanice, kudy vlaky od 6. ledna jen projížděly, pojala řada Pražanů jako atrakci. Po proslovech politiků zaplnili nástupiště s nachystanými telefony - děti i dospělí fotili i natáčeli a čekali na první soupravu, která zde měla zastavit.

Ta byla avizovaná na 14. hodinu. První souprava poté však opět jen projela a několik dalších následovalo, což provázely salvy smíchu. Z nástupiště pak byly vidět překvapené obličeje cestujících ve vlacích, kteří tam byli nachystaní s rozsvícenými mobily a chystali se vystoupit.

„Tak kdy už to zastaví?“ ptal se nervózně přítomných politiků muž, který spěchal na sousední stanici Pražského povstání. K tomu nakonec došlo devět minut po 14. hodině.

„Pro cestující se plně obnovuje provoz metra a zároveň získávají pohodlnější a přehlednější stanici, která je už dnes připravena na přestup na budoucí linku metra D,“ uvedl Jaromír Beránek (Piráti), nový náměstek pražského primátora pro oblast dopravy, který nedávno na této pozici vystřídal stranického kolegu Zdeňka Hřiba.

Stanice, která se stane v budoucnu přestupní na budovanou linku D, je nově světlejší a vzdušnější. „Původní bílý obklad pocházející ze Sovětského svazu a tmavé desky z lomu u Zbuzan, který již není funkční, nahradil mramor z Itálie a z Turecka,“ uvedla Aneta Řehková v tiskovém prohlášení s tím, že využito je také výkonnější a energeticky úsporné LED osvětlení.

Viditelnou novinkou pro cestující jsou skleněné balustrády eskalátorů mezi nástupištěm a vestibulem, které v pražském metru nejsou úplně běžné a díky přiznaným otočným kolům uvnitř působí jako zajímavý doplněk. Během modernizace také zmizela část stěn kolem eskalátorů. Díky tomu je nově při jízdě po pohyblivých schodech vidět na nástupiště.

.

Instalace betonářského ostění ve stanici metra Pankrác (video z letošního října) Video: Marek Tereba, Novinky

Stanice Pankrác se nachází na nejstarším úseku pražského metra, který byl uveden do provozu 9. května 1974. Od té doby stanice neprošla žádnou rozsáhlou rekonstrukcí, až nyní byla kompletně odstrojena, došlo k sanaci průsaků a výměně veškeré elektroinstalace, kabelových rozvodů, vzduchotechniky, podhledů, obkladů stěn a sloupů na nástupišti i ve vestibulu.

Rekonstrukcí prošly také toalety a obchodní jednotky ve vestibulu nebo vytápění a kanalizace v neveřejných služebních prostorech stanice. Součástí modernizace byla také výměna původních hydroizolačních vrstev na vnější straně stropu a části stěn stanice.

Výběr článků

Načítám