Hlavní obsah

Stanice metra Pankrác dostává po letech novou tvář. Do uzavřené stanice jsme se podívali s kamerou

Praha 4

Stanice metra Pankrác na lince C prochází největší rekonstrukcí od svého otevření v roce 1974. Modernizace zahrnuje výměnu technologií, nové obklady, osvětlení i úpravy vestibulu. Současně s tím se pod povrchem připravuje přestup na budoucí linku D. Stanice zůstává pro cestující uzavřená do začátku ledna 2026. Byli jsme na místě s kamerou a aktuální dění v modernizované stanici přinášíme ve video reportáži.

Stanice Pankrác se mění k nepoznání. Byli jsme v metru s kamerouVideo: Marek Tereba, Novinky

Článek

Od ledna je stanice uzavřená a stavební činnost zde běží ve dvou směnách. Na místě se montují nové eskalátory a výtahy, mění kabeláže, podhledy a obklady.

„Práce probíhají 24 hodin denně. Denní směna je od sedmi do sedmi a noční využívá dobu, kdy metro nejezdí, tedy od jedné do tří hodin ráno,“ uvedl hlavní stavbyvedoucí Tomáš Jakoubek.

Součástí stavebních zásahů jsou i úpravy v kolejišti, kde se mění technologické rozvody a konstrukce, které zajišťují provoz a bezpečnost stanice.

Rekonstrukce zahrnuje kompletní obnovu elektroinstalace, svítidel, podhledů i kamenných obkladů. Zcela novou podobu dostane i vestibul, kde se mimo jiné proměňují i toalety pro veřejnost.

„Využilo se toho, že stanice musela být uzavřená, a začala se kompletní rekonstrukce,“ popsal vedoucí výstavby Jan Štoncner.

Nové osvětlení bude zapuštěné do podhledů, čímž se stanice částečně vrátí ke svému původnímu vzhledu ze 70. let, ale s moderní technikou a nižší spotřebou energie.

„Stanice by se měla zprovoznit začátkem ledna 2026. Cestující čeká nová, světlejší a přehlednější stanice s moderními technologiemi,“ uvedl Daniel Šabík, vedoucí komunikace pražského dopravního podniku.

Přestup na linku D zůstane zatím za clonou

Součástí projektu je i vybudování přestupního propojení s budoucí linkou D. Tyto práce probíhají v prostorách pod vestibulem a navazujících tunelech, nikoli v kolejišti samotné linky C.

Po znovuotevření stanice zůstane její jižní část dočasně oddělena stěnou, za níž budou pokračovat práce na napojení obou tras.

Klíčový uzel nové trasy

Pankrác bude první přestupní stanicí, která propojí stávající linku C s nově budovanou trasou D. Nová linka se nyní staví v úseku Pankrác – Olbrachtova. Její stanice vzniká přibližně 33 metrů pod povrchem.

Po dokončení se stanice stane jedním z nejdůležitějších uzlů pražského metra a umožní přímé spojení z jihovýchodní části města do centra bez přestupu na povrchu.

Funkci metra na Pankráci nyní supluje tramvajová linka 19, která kyvadlově zajišťuje provoz ke stanici Pražského povstání.

Foto: Novinky

Tudy budou v budoucnu cestující přestupovat na linku D. Staveniště „na déčku“ bude zatím odděleno provizorní zdí.

Výběr článků

Načítám