Článek
Zastávka i nádraží jsou od sebe v Praze 7 nedaleko, jen přes jeden dlouhý kolejový oblouk. Pěšky je to napřímo kilometr, asi čtvrthodinka klidnou chůzí ulicemi Holešovic. Novinky zjišťovaly, co bude největší změnou pro cestující po otevření a jak to ovlivní dopravu nejenom v metropoli.
„Bubny se stanou poměrně významným přestupním bodem díky blízkému metru (stanice Vltavská) i tramvajím – například něco jako nádraží ve Vysočanech, v Libni, ve Vršovicích nebo Zahradním Městě. Výstaviště je spíš lokální městská zastávka, něco jako Podbaba, Eden nebo Braník. Vlaky tu budou zatím jezdit jen jednou za hodinu,“ uvedl Filip Drápal, mluvčí společnosti ROPID, která v Praze organizuje hromadnou dopravu.
Hlavní podle něj je, že se vlaky od Kladna a Kralup zase vrátí až na Masarykovo nádraží. Významným bonusem je také snazší přestup na nově položeném nádraží Bubny na metro Vltavská a přilehlé tramvaje. Zatímco nádraží Praha-Bubny je velká stavba o rozloze padesát na dvě stě padesát metrů, stojící na mnoha sloupech, zastávka Výstaviště je jednoduchou kombinací šedého betonu a skla, postavená jako součást viaduktu.
„Oproti původní poloze i původní zastávce Holešovice bude přestup mnohem kratší a komfortnější. A hlavně bezbariérový. Nová zastávka Výstaviště také výrazně zkrátí cesty do dalších částí Holešovic nebo třeba směrem do Troji, tedy po dokončení rekonstrukce tramvajové trati od Výstaviště na Nádraží Holešovice,“ podotkl Drápal.

Nové nádraží Praha-Bubny (na snímku) a vlaková zastávka Praha-Výstaviště jsou od sebe vzdušnou čarou asi kilometr.
Lidem z kladenské trati se tak zrychlí cesta do Stromovky i na Výstaviště či na Letnou. A opačně, obyvatelům Prahy 7 se nabídne snadno dostupný vlak směrem do Hostivice či Kladna, ale i na opačnou stranu do centra – od Výstaviště na Masarykovo nádraží to bude podle mluvčího trvat jen šest minut.
„Obě zastávky jsou architektonicky velmi povedené a moderní. S původním nádražím Bubny se to nedá srovnat. Nové Bubny nabídnou i nový pěší prostup mezi dosud oddělenými částmi Holešovic, u Výstaviště zase bude nová lávka přes trať, která výrazně zkrátí cesty lidem ze Stromovky do horní části Holešovic,“ popisuje Drápal.
Obecně se podle něj díky těmto stavbám výrazně zlepší i okolní veřejná prostranství. „Na Bubnech bude výraznou pomocí cestujícím náš nový digitální panel, který ukáže nejbližší odjezdy metra a tramvají z Vltavské. Díky tomu budou lidé vědět, jestli mají na přestup spěchat nebo nemusí,“ zmiňuje zajímavý detail.
Před koncem července ROPID chystá informace pro cestující o obnovení provozu vlaků na Masarykovo nádraží, připravuje informační vývěsky, nové zastávkové jízdní řády a aktualizuje příslušné mapy. „Ladíme také spuštění elektronických tabulí a u Výstaviště bude u východu z nádraží nový obelisk s informacemi o nejbližším okolí,“ dodal mluvčí. První vlaky tady poprvé zastaví v sobotu 2. srpna.