Článek
V rámci druhé zmíněné výměny „poskočí“ na pozici náměstka primátora, jímž Pospíšil společně se vzpomínanou funkcí také je, nikoliv Slabihoudek, ale dosavadní radní pro infrastrukturu – spolustraník Michal Hroza.
„Přebírám gesci kultury s cílem navázat na práci kolegy Jiřího Pospíšila a zajistit kontinuitu rozběhnutých projektů. V tuto chvíli je klíčové pokračovat v naplňování nastavených vizí a strategických plánů,“ popsal Tomáš Slabihoudek (TOP 09). Dodal, že jeho prioritou bude podpora kulturních institucí i nezávislé scény a zároveň dotažení zásadních investic a projektů – od dokončení prvního depozitáře Galerie Hlavního města Prahy přes přestavbu Švandova divadla či zhotovení repliky sochy Rovnováha.
Po čas celého prosincového zasedání na magistrátu odstupující šéf pražské dopravy nešetřil sebechválou, kterou dával na odiv několikametrovým svitkem úspěchů v dopravě, kterých se měl coby dřívější primátor a posléze dopravní náměstek dopustit. „Dopravní účet předkládám Pražanům po sedmi letech ve vedení města. Za tu dobu se podařilo prosadit nebo i dotáhnout projekty, které mohou Pražané reálně vidět, reálně po nich chodit či jezdit,“ popsal odstupující náměstek pro dopravu.
„Samozřejmě je možné vždy najít nějaký prostor pro zlepšení. Nepodařilo se bohužel třeba přesvědčit koaliční partnery, aby naplnili některé naše společné sliby občanům, ke kterým jsme se zavázali v programovém prohlášení rady. Zejména uzavřít průjezd Smetanovým nábřežím pro zbytný tranzit, kde menšina aut blokuje většinu lidí v tramvajích,“ nicméně také opáčil před předáním postu Hřib.
„Už jsem se v jednom rozhovoru (pořad Novinek Politalk - pozn. red.) nechal slyšet, že bych pražské dopravě v současnosti a k tomu, co se nepodařilo udělat, dal známku jedna minus. A má to dobrý důvod, protože těch projektů, které se podařilo rozběhnout, je skutečně rekordní množství,“ prohlásil do funkce náměstka pro dopravu nastupující Jaromír Beránek (Piráti).
Ten chce pokračovat v digitalizaci. Z investic zmínil tramvajové trati do Malešic a na Václavském náměstí. Nakupovat se podle něj dál budou trolejbusy a bateriové autobusy. Chce také jednat o omezení individuální dopravy na obou březích Vltavy v Praze 1, tedy na Smetanově nábřeží a na Malé Straně.

