Hlavní obsah

Kauce za skoro jeden milion uvalila Praha při letních kontrolách autobusů a kamionů

Takzvaný kamion tým z řad Policie České republiky v součinnosti s pražským magistrátem provedl kontrolu velkých vozidel projíždějících po hlavním městě. Během dvou týdnů letních kontrol proto udělili proti dopravním předpisům provinilým šoférům pět kaucí v celkové výši 950 tisíc Kč. Nejčastěji šlo o přestupky související s nadměrnou dobou jízdy či neodpovídající řidičské licence.

Foto: MHMP

Jeden ze zabavených autobusů během letošních pražských kontrol dostal botičku, než strana řidiče neuhradí kauci.

Článek

Řidič má při uložení kauce dvě možnosti. Pokud určenou částku na místě zaplatí, pokračuje po zadokumentování přestupku v jízdě. Pokud se tak nestane, je mu na místě přikázáno bezpečné odstavení vozidla, nebo je vozidlo na jeho náklady odtaženo a další jízda mu je až do uhrazení celé kauce zakázána.

„Speciální dopravně bezpečnostní akce se v Praze v letní turistické sezóně zaměřují z velké části na autobusovou přepravu, neboť v případě protiprávních jednání řidiče nebo dopravce je významně ohroženo zdraví a životy cestujících v autobusu i ostatních účastníků silničního provozu,“ popsal mluvčí magistrátu Vít Hofman.

V jednom z takových případů byl policisty v součinnosti s kontrolními pracovníky odboru dopravy odhalen autobus francouzského dopravce, jehož řidič řídil v průběhu jednoho dne 12,5 hodiny, poté vyjmul kartu řidiče z tachografu a pokračoval v řízení nepřetržitě další 4 hodiny.

„Celkem tedy s plně obsazeným autobusem řídil 16,5 hodiny. Podrobnou kontrolou autobusu bylo dále zjištěno, že v době příjezdu do Prahy navíc uplynula lhůta pro pravidelné ověření tachografu ve vozidle a autobus tak vykazoval další závažnou závadu,“ dodal mluvčí.

Vzhledem k takto masivnímu porušení právních předpisů zejména v oblasti tzv. sociálních předpisů byla dopravci uložena kauce ve výši 200 tisíc korun a autobus na místě uzamčen botičkou z důvodu jejího nezaplacení. Kauce byla nakonec v řádech hodin uhrazena, autobus uvolněn do dalšího provozu a věc předána magistrátnímu odboru dopravy k provedení příslušného přestupkového řízení.

V dalším případě byl prohlédnut autobus německého dopravce s tím, že jako základní kontrolní doklad k podnikání v silniční dopravě byl řidičem předložen originál opisu eurolicence. Uvedený doklad opravňuje dopravce podnikat v silniční dopravě na území členských států EU a osvědčuje způsobilost dopravního podniku k těmto úkonům.

„Kontrolovaný dopravce neměl aktuálně vydaný platný doklad oprávnění k podnikání v mezinárodní silniční dopravě osob a tento rozsah má naopak omezený výhradně na vnitrostátní přepravy,“ sdělil Hofman. Na místě mu byla uložena kauce ve výši 150 000 korun, kterou kontrolovaný subjekt bezprostředně neuhradil a vozidlo bylo omezeno v dalším pohybu až do uhrazení uložené kauce.

Ani nákladní dopravě se závažná zjištění nevyhýbají. Při jedné z akcí byl stažen ze silničního provozu kamion slovenského dopravce, který vykazoval podezření na některé přestupky v oblasti dodržování režimu práce šoféra. Překvapivé však bylo zjištění, že řidič místo udávané silniční kontroly přijel na cizí kartu. „Vzhledem k vysoké závažnosti takového jednání a celoevropskému kontextu jeho kvalifikace tak byla dopravci uložena kauce v maximální sumě 200 tisíc korun,“ uzavřel mluvčí.

Výběr článků

Načítám