Hlavní obsah

V Praze přibude další trolejbusová linka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Metropole chystá další trolejbus, který pod číslem 52 nahradí autobus 137, jenž jezdí v úseku Na Knížecí – U Waltrovky v Praze 5. Do provozu by se měl vydat v roce 2025. Dopravní podnik nyní hledá zhotovitele elektrifikace trati, objem veřejné zakázky činí 170 milionů korun bez DPH. Výstavba by měla začít ještě letos.

Foto: Dopravní podnik hl.m. Prahy

Ilustrační foto

Článek

Vybrané spoje autobusové linky v současnosti zajíždějí do Jinonic a na Malou Ohradu, elektrifikován nicméně bude s ohledem na intenzitu provozu pouze kopcovitý úsek Na Knížecí – U Waltrovky.

Vozidla zdolávají dlouhé a táhlé stoupání ze Smíchova směrem na Malvazinky s průměrným sklonem až sedm procent. I zbytek trasy k Waltrovce významně stoupá, respektive klesá. Z tohoto důvodu bude podíl úseku s trolejovým vedením činit zhruba 80 procent.

Akce je součástí projektu elektrifikace autobusových linek v levobřežní části Prahy, kromě linky 137 se trolejbusy v budoucnu objeví také místo spojů 131, 176 a 191.

Na trasu vyrazil nejdelší trolejbus v Česku

Domácí

V rámci nové tratě mezi Na Knížecí – U Waltrovky vznikne zhruba 4 440 metrů trolejového vedení mezi zastávkami Santoška a U Waltrovky. Bude nutné osadit 104 trakčních stožárů, přičemž platí stejné pravidlo jako u předchozích elektrifikačních staveb.

Nevznikne les nových stožárů jen pro trolejbusy, dopravní podnik využije kombinované stožáry, které poslouží jak pro trakční vedení, tak pro pouliční osvětlení. Kromě toho bude třeba položit přibližně dva kilometry kabelů a vybudovat novou měnírnu v Peroutkově ulici.

Foto: Dopravní podnik hl. m. Prahy

Nový trolejbusový spoj bude jezdit v Praze 5.

„Pokud nenastanou žádné zásadní komplikace, předpokládáme zahájení výstavby infrastruktury na podzim letošního roku,“ uvedl Jan Šurovský, technický ředitel dopravního podniku – Povrch.

Linku pak obslouží bateriové trolejbusy standardní délky, tj. dvanáct metrů. Na dodavatele až 70 vozidel tohoto typu vypsala největší městská firma loni v říjnu veřejnou zakázku a nyní se připravuje podpis smlouvy s vítězem.

Součástí investiční akce je i výstavba sedmi nabíjecích stání v autobusovém terminálu Na Knížecí a až 37 venkovních nabíjecích stání v garáži Řepy, která navážou na infrastrukturu vybudovanou v rámci projektu elektrifikace autobusu 119, nyní trolejbus 59, jenž vozí cestující mezi Veleslavínem a ruzyňským letištěm.

„Vzhledem k tomu, že projekt elektrifikace linky 137 budeme realizovat v úzké koordinaci s akcí Technické správy komunikací Humanizace Peroutkovy ulice, tak se lidé dočkají nejen moderních, ekologických a tišších bateriových trolejbusů, ale také zcela nového a kvalitnějšího veřejného prostoru,“ dodal Šurovský.

Trolejbusová linka s číslem 58 jezdí také po trase Palmovka–Letňany–Čakovice–Miškovice na severu města.

Pražané mají novou trolejbusovou linku na Palmovku. Ale sveze je po ní starý naftový autobus

Domácí

Výběr článků

Načítám