Hlavní obsah

V Brně postavili nový široký most. Silnice ale zůstala úzká

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Brno

Chtěli jsme to udělat co nejlépe, ale dopadlo to jako vždy. I tak by se dalo popsat rozšíření mostu v brněnských Židenicích. Místo dvou pruhů vozovky, chodníků a cyklostezek tady nově mají krásný a široký most, ovšem vozovka je stále v rozměrech původního úzkého mostu, kdy si protijedoucí auta musejí dávat přednost.

Foto: Twitter Petr Kunc

Most na Šámalově ulici v Brně je sice nově široký, ale silnice zůstala úzká.

Článek

Nejen místní lidé se kvůli tomu smějí či spílají místní radnici. Jak ale zdůraznil starosta Brna-Židenic Petr Kunc (Hlas pro Židenice), který na situaci upozornil na svém twitterovém účtu, radnice s výsledkem stavby na Šámalově ulici nemá nic společného.

„Původní most se musel opravit, byl v havarijním stavu. Před dvěma lety jsme zahájili jednání o nové podobě uspořádání komunikace s městem i Dopravním podnikem. Shodli jsme se na tom, že komunikace bude dvoupruhová, s cyklostezkou a chodníkem po každé straně. Domluvili jsme i výškové omezení, aby pod mostem nemohly jezdit kamiony, ale aby mohly projet autobusy a technika IZS,“ popsal Právu Kunc nadějný začátek.

Železniční most na hlavní koridorové trati z Brna na Českou Třebovou se začal stavět pod taktovkou Správy železnic, ale když se práce chýlily ke konci, nastal problém. „Zavolal mi stavbyvedoucí a řekl mi, že stavba není z úrovně města připravena, takže se komunikace udělá v původní stopě. A jak se začaly osazovat obrubníky, začínali se ozývat i občané,“ pokrčil rameny starosta.

Asi se to někde ztratilo

„Hněv občanů samozřejmě dopadl nejprve na nás a my musíme vysvětlovat, že nemůžeme nic dělat, protože na to nemáme jako městská část pravomoc. Mě to celé moc mrzí, připravili jsme to, aby to vypadalo a fungovalo dobře, a takhle to dopadlo. Myslím, že za to nemůže Správa železnic ani Brněnské komunikace, asi se to někde ztratilo na městě,“ přemítal starosta.

Vysněnou podobu by mohla komunikace dostat při další velké investiční akci, která se bude týkat kanalizace. Ta by ale mohla být hotova až za dva roky. „Bohužel to nyní může vyvolávat nebezpečné situace v dopravě. Dřív každý viděl, že je tam úzký most a zpomalil. Teď se bojím, aby tam nevletělo nějaké auto. Chci ještě jednat s magistrátem nebo Brněnskými komunikacemi, jestli by ta silnice nešla alespoň provizorně rozšířit,“ dodal Kunc.

Železniční most pod Vyšehradem získá novou podobu a tři koleje

Domácí

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám