Hlavní obsah

U Lanžhota cestovaly ocelové mosty

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Něco málo přes dva dny času potřebovali stavbaři společnosti Skanska k tomu, aby se vypořádali s přesunem železničních mostů na úseku mezi Lanžhotem na Břeclavsku a hraniční řekou Morava. Za úplného zastavení provozu na trati přes víkend udělali nezbytné operace.

Foto: Milan Vojtek, Právo

Přesuny mostů u Lanžhotu

Článek

„V souvislosti s výměnou mostů přes hraniční řeku Morava, kterou si řeší slovenský vlastník železniční sítě, naše společnost upravuje půldruhého kilometru železniční trati na našem břehu řeky. Součástí prací jsou i čtyři mosty a jeden železniční přejezd směrem od hranice k Lanžhotu,“ uvedl mluvčí Skansky Ondřej Šuch.

Z Lanžhota do Kútů jezdí od jara vlaky jen po jedné koleji. Kolej číslo dva je staveništěm a stavbaři již demontovali kolejnice. Do konce roku musí postavit nové mosty a nainstalovat nové kolejnice.

Letecké záběry: Dlouhá kolona u Barrandovského mostu

Domácí

Cílem víkendové výluky bylo uvolnit prostor pro stavbu nových mostů. Jeden z nich stavbařům problémů moc nenadělal, zbourají jej postupně a na stejném místě postaví nový. V dalším případě museli na místě instalovat mostní provizorium.

Další dva ocelové mosty svou konstrukcí a velikostí bylo třeba částečně posunout na stranu. V linii náspu na něm zůstala jedna kolej, vedle, v místě druhé, vězí díra.

„Jedná se o příčný posun mostu zhruba o čtyři metry. Na uvolněném místě vybudujeme nový most, který umožní vedení koleje v průběžném štěrkovém loži. Nebude tedy jako dosud připevněný k ocelové konstrukci mostu,“ uvedl projektový manažer Skansky Milan Svatoň.

„Modernizace 1,5 km dlouhého úseku od Lanžhota ke státním hranicím počítá se zvýšením traťové rychlosti na 160 km/h a navazuje na slovenskou modernizaci trati do Kútů. Poloha kolejí na české straně se tak mimo jiné zvýší o 80 centimetrů kvůli vyšší poloze mostů přes Moravu,“ popisuje ředitel Stavební správy východ Správy železnic Miroslav Bocák.

Záběry z nejdelšího visutého mostu pro pěší na světě. Je na Moravě a je jednosměrný

Cestování

Kolej číslo dva stavbaři dokončí v prosinci letošního roku. Práce je nutné sladit s výměnou mostu přes Moravu a úpravami trati na slovenském území. Příští rok jsou v plánu další práce, stejnou proměnu absolvuje i kolej číslo jedna. Zatímco stavbaři si v neděli odpoledne pochvalovali, jak se jim práce daří, horší byla situace v železničním provozu.

Dočasné přerušení dopravy z Lanžhota do Kútů přineslo komplikace v dálkové osobní i nákladní dopravě. Naštěstí už před lety vznikla alternativní elektrifikovaná trasa, kdy se vlaky vydaly z Břeclavi do Hodonína, hranici přejely na elektrifikované spojce do slovenského Holíče a pokračovaly do stanice Kúty, kde se vrátily na hlavní tah.

Vlaky, zejména dálkové expresy, tudy místo prací objížděly. Bohužel, plán nepočítal se stržením trolejí u Holíče v sobotu navečer, takže se provoz na záložní trase na několik hodin zastavil.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám