Hlavní obsah

Tohle se nepovedlo. Deváťáci na Brněnsku měli při probírání holokaustu řešit, kolik lidí se vešlo do plynové komory

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Brno

Pobouření, rozpaky, odsudky i urážky vyvolalo zadání, které dostali žáci deváté třídy Základní školy v Rosicích na Brněnsku v rámci projektu Holocaust. Při mezipředmětové výuce měli žáci odpovídat na otázky typu: kolik lidí se vejde do plynové komory nebo jak fungovalo elektrické vedení okolo koncentračního tábora. Ředitel školy to označil za chybu s tím, že šlo o nevhodné zapojení fyzikářů.

Foto: Facebook/Líný učitel

Deváťáci z Rosic se měli zamýšlet nad fyzikálními aspekty holokaustu.

Článek

Na necitlivé zadání upozornil facebookový profil Líný učitel, za kterým stojí učitel a psycholog Robert Čapek. „Tohle je totální ztráta soudnosti. Snaha o jakési prolínání předmětů nesmí přece končit tím, že budeme počítat průtok plynu v plynových komorách nebo nosnost palet na mrtvoly,“ stálo v jeho statusu, na který poukázal server idnes.cz.

„Vím, že české školství produkuje leccos za hranicí zdravého rozumu a empatie je pro mnoho českých pedagogů sprosté slovo. Tohle je ovšem za hranou těch největších oslovin našeho školství tohoto tisíciletí,“ zhodnotil Líný učitel dění na rosické škole.

Památník v Letech se otevře už v únoru, sazenice stromů dodali Schwarzenbergovi

Domácí

Ředitel školy Zbyněk Minařík Novinkám řekl, že se za nedostatečně citlivý přístup omlouvá, jedním dechem ale dodal, že nesouhlasí s útoky, které se proti učitelům na sociálních sítích rozpoutaly.

Tento výstup se vyučujícím hrubě nepovedl a vůbec neměl vzniknout
Zbyněk Minařík, ředitel školy

„Před blížícím se Dnem obětí holocaustu jsme se snažili žákům 9. tříd přiblížit hrůzy a historický dopad tohoto období v komplexní škále. Téma holocaustu bylo na naší škole mezipředmětovým projektem. Důraz byl kladen především na humanitní předměty, kde žáci vyhledávali a vysvětlovali základní pojmy související s holocaustem, četli knihy a pracovali s tematickými texty. Následně proběhla řízená diskuse. Žáci tak během několika vyučovacích hodin tomu věnovaných získali dostatečný vhled do daného tématu,“ popsal ředitel.

„Do projektu se zapojili i vyučující fyziky. Odtud pochází výstup, který je při nejlepší vůli problematický. Řečeno na rovinu, tento výstup se vyučujícím hrubě nepovedl a vůbec neměl vzniknout. Je nedostatečně citlivý k danému tématu a rozhodně jej nechci hájit. Považuji to za individuální chybu jednotlivců a mrzí mě, že skvělou práci ostatních částí projektu takto znehodnotili. Chci se osobně omluvit za tento nedostatečně citlivý přístup. Uvědomujeme si, že toto zadání bylo více než nevhodné,“ dodal ředitel.

Obraz Hitlera a srp s kladivem. Thajský hotel šokoval výzdobou

Cestování

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám