Hlavní obsah

Stavbaři demolují most přes Jizeru

Demolice posledních čtyř polí mostu přes řeku Jizeru začala v pátek odpoledne za pomoci speciálního jeřábu. Ten unese velmi těžké železobetonové bloky, na které dělníci most na silnici II/268 mezi Mnichovým Hradištěm a Mimoní před příjezdem jeřábu rozřezali.

Demolice mostuVideo: Radek Plavecký, Právo

 
Článek

Od konce minulého roku demolovali části mostu nad břehy, teď se dostali přímo nad koryto Jizery.

Foto: Novinky

Demolice mostu

„Demolice polí nad Jizerou by měla být do čtrnácti dnů hotová. Kompletně celá stavba je naplánovaná na 24 měsíců a předpokládáme, že v listopadu 2024 už by tady měli řidiči jezdit po novém mostě,“ uvedl Petr Zbraněk, výrobně technický manažer stavební firmy, kterou si středočeská krajská správa silnic najala na demolici a výstavbu nového mostu.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Demolice mostu pomocí speciálního jeřábu

Nosníky, které jeřáb z mostní konstrukce sundává, podle něj váží 50 až 55 tun. Na místě budou rozřezané a rozdrcené.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Nosníky, které jeřáb sundává, váží 50 až 55 tun.

Více než 300 metrů dlouhý most u obce Klášter Hradiště nad Jizerou přitom nebyl nijak starý, do provozu byl uveden v roce 1989. „Postaven byl z tehdy dostupných materiálů, tehdy dostupnými technologiemi. Nejvíc mu uškodilo solení v zimě a střídání mrazu a tepla, konstrukce hodně degradovala,“ řekl Právu Petr Zbraněk.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Více než 300 metrů dlouhý most byl uveden do provozu v roce 1989.

Náklady na výstavbu nového přemostění jsou podle Krajské správy a údržby silnic 174 milionů korun. Silnice II/268 je kvůli stavbě neprůjezdná, osobní auta mohou uzavřené místo objíždět například přes Mnichovo Hradiště, těžká nákladní auta však musí po delší objízdné trase po silnici I/38 kolem Bělé pod Bezdězem a Doks.

V Německu šel k zemi dálniční most. Podívejte se na záběry z demolice

Koktejl

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám