Hlavní obsah

Seriál Stranger Things v Praze: Zastávky MHD se proměnily v bránu do Obráceného světa

Praha

Temná atmosféra seriálu Stranger Things se rozpíná i v Praze. Hned dvě zastávky MHD doplnily instalace z populární série společnosti Netflix. Ta jimi láká Pražany a další návštěvníky metropole na závěrečnou řadu, první díly už jsou na streamovací platformě aktuálně k vidění, velké finále pak diváky čeká na Silvestra.

Seriál Stranger Things v PrazeVideo: Micheala Bartošová, Novinky

Článek

Děj dnes již kultovního seriálu Stranger Things se odehrává v 80. letech ve fiktivním městě Hawkins v Indianě, kde skupina dospívajících přátel bojuje s monstry z alternativní dimenze zvané „Upside Down“.

Uvedení očekávané páté řady doprovázejí napříč světem četné události. Nechyběly koncerty, cyklojízdy či veřejné projekce předešlých sérií.

V české metropoli ovládl „Obrácený svět“ zastávky hromadné dopravy Albertov a Chodovská, trůní na nich Demogorgon, ikonická zubatá příšera ze série.

Některé cestující nechává dočasná instalace, která v noci i svítí, vcelku chladnými, jiní si ji prohlížejí nebo hned fotí a natáčejí.

„Mně to přijde fajn. Lidem, co seriál neznají, by to mohlo rozšířit obzory, díky tomu si o seriálu můžou víc zjistit a podívat se na něj,“ řekla nám například Simona, jedna z cestujících, která čekala na svůj spoj na Albertově.

„Já sice Stranger Things znám, ale nedívám se na něj, díky tomuhle jsem si ale řekla, že bych mohla,“ dodala s úsměvem.

„Pro fanoušky je to asi dobré lákadlo, já nejsem cílová skupina, takže pro mě až tak ne,“ uvedla zase Petronela s tím, že jí přijde tato reklama, instalovaná společností BigBoard Praha, i trochu strašidelná.

„Zrovna včera jsem to tady říkal kamarádovi, že kdybych byl starší a neznal ten seriál, tak bych byl dost zmatený,“ řekl nám cestující Jan.

„Já ten seriál nesleduju, ale tohle mi přijde zajímavé, jako hezké zpestření, ale že by mě to motivovalo se na seriál podívat, to ne,“ dodal jeho kamarád Tobiáš.

Že jde o povedenou formu marketingu vnímala i Karolína. „Přijde mi to určitě lepší než billboard, je to zajímavější a kreativnější,“ myslí si o kampani.

Většina námi oslovených by nebyla ani proti, kdyby se podobné vizuálně „zpestřené“ přístřešky u zastávek tramvají a autobusů objevovaly v hlavním městě častěji.

Podobné instalace poutající na aktuální hit připravil Netflix i v jiných evropských městech, jednu z nejvýraznějších mají mít například v Amsterodamu. V Praze už v minulosti lákala internetová televize třeba na svůj seriál Wednesday, tehdy se na přístřešcích objevovaly ruce bez paží. Na hladinu Vltavy také postavil osmimetrové modely panenek Young‑hee a Cheol‑su ze seriálu Hra na oliheň, aby upozornil na nové díly.

Výběr článků

Načítám