Článek
„Je to důsledek inflace i drobných změn při zakládání mostu,“ řekl novinářům během slavnostního otevření komunikace šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl.
Jednalo se podle něj o poměrně netradiční stavbu, protože byla realizována metodou Design and Build, tedy navrhni a postav. Navíc se nachází v území s nestabilním podložím.
„Stavba měla z tohoto hlediska obrovské problémy,“ připustil Mátl a připomněl, že území podléhalo od počátku geotechnickému monitoringu. „Svah nás zlobil po celou dobu stavby. Museli jsme ho zpevňovat. Byly tam dokonce i posuny během té doby,“ popsal ředitel s tím, že jsou na stavbě čidla, která ji budou nadále monitorovat.
Obchvat odvádí tranzitní dopravu mimo obec. Estakáda stojí zhruba třicet metrů nad údolím. V části obchvatu směrem na Most je ve stoupání přidaný jízdní pruh. Součástí stavby je chodník s podchodem u autobusové zastávky.
Most zároveň zajišťuje mimoúrovňové křížení železniční tratě Praha - Chomutov, doprava se tak vyhne dosavadnímu nebezpečnému přejezdu ve vsi.
Místní čekali na obchvat přes 40 let. „Pro občany Žíželic jde o velmi důležitý počin. Obec byla dlouhodobě zatížena tranzitní dopravou, velkým provozem, hlukem a prašností,“ připomněl Mátl.

