Článek
Zkouška zahrnovala čtyři zatěžovací stavy. „Jeden s hmotností 208 tun a tři s hmotností 144 tun,“ upřesnila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Kamila Zahálková.
Potřebnou zátěž zajistila naložená nákladní auta, která najela na jednotlivé stavy, kde stála půl hodiny.

Most přes údolí měří přibližně 380 metrů a nad dnem údolí se tyčí do výšky 30 metrů.
„Měříme a vyhodnocujeme pohyb mostu, respektive jak se nosník pod zatížením pohybuje. Průhyb, který naměříme, porovnáme s modelem, který máme. Zjistíme tak přesnost výpočtu, čímž ověříme bezpečnost konstrukce před uvedením do provozu,“ popsal novinářům postup Pavel Ryjáček, vedoucí katedry ocelových a dřevěných konstrukcí stavební fakulty ČVUT v Praze.
Samotný most přes údolí měří přibližně 380 metrů a nad dnem údolí se tyčí do výšky 30 metrů.
„Most zároveň zajišťuje mimoúrovňové křížení železniční tratě mezi Prahou a Chomutovem, čímž se odstranil současný nebezpečný železniční přejezd,“ připomněl stavbyvedoucí Karel Dittrich.

Potřebnou zátěž zajistila čtyři naložená nákladní auta.
Celý obchvat má délku zhruba 3 kilometry, respektuje původní trasu silnice a vyrovnává řadu nynějších protisměrných zatáček. Poté, co stavaři obchvat Žiželic dokončí, napojí se na něj motoristé přes přípojku. Přes obec už neprojedou.
Obchvat za zhruba 780 milionů korun odlehčí po zprovoznění obyvatelům Žíželic a zrychlí dopravu na silnici mezi Mostem a Plzní, na které jsou tři velká údolí, v nichž leží obce Velemyšleves, Žiželice a Plasy.

Samotný most přes údolí měří přibližně 380 metrů.
Přemostění u Velemyšlevsi bylo dokončeno před několika lety, obchvat Žíželic bude hotový co nevidět a u Plasů se ještě staví.
Obchvat Žíželic je první velkou investiční akci v Ústeckém kraji, kterou chomutovská správa ŘSD nechává stavět metodou Design and Build - navrhni a postav. Znamená to, že vybraný projektant silnici také postaví.


