Hlavní obsah

Řidiči nechali odložené kontroly STK na poslední chvíli

Právo, Adam Kahánek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Stanice technických kontrol procházejí náročným létem. Od prázdnin čelily velkému náporu zejména proto, že mnoha vozidlům vypršela prodloužená lhůta platnosti technického stavu.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Spousta řidičů přesto nechala STK na poslední chvíli a mnohým z nich hrozilo a stále ještě hrozí, že nestihnou odjet na plánovanou dovolenou do zahraničí.

Zájem o technické kontroly je enormní. Neobjednáváme a většina klientů zde vůz nechá a poté vyzvedne.
Roman Sosnar, STK Brno

Prodloužení lhůty o deset měsíců, které se týkalo technických kontrol propadlých v období od 1. září 2020 do 30. června 2021 a navazovalo na předchozí sedmiměsíční odklad, totiž přijaly z celé EU jen Česko, Itálie a Malta, takže při letním cestování za mořem musí mít řidiči platnou technickou licenci. Po odjezdu z Česka do okolních zemí už je výjimka nechrání.

Otcovská dovolená bude dva týdny

Domácí

Mnohé stanice napříč Českem se kvůli dobíhání prodloužené lhůty ocitly pod náporem zákazníků. Hlavně zkraje července nestíhaly, na kontrolu se čekalo týden, dva, v krajním případě i měsíc. Teď už je situace klidnější, ale ne všude.

„Objednací doba je zhruba týden,“ řekl Právu Martin Hucl z pražské STK Motol. Opadnutí náporu evidují i v Ostravě, naopak v Brně je situace nadále hektická. „Zájem o technické kontroly je enormní. Neobjednáváme a většina klientů zde vůz nechá a poté vyzvedne. Přijali jsme kvůli tomu dva pracovníky navíc,“ řekl Právu za STK Brno Roman Sosnar.

Odtah z ciziny vyjde draho

Rovněž v Českých Budějovicích mají stále napilno. „Lidé díky odkladu nechali kontrolu na poslední chvíli a teď se to nabaluje,“ potvrdil Právu Vojtěch Čížek, vedoucí dílny Autoservisu Čížek. „V červnu to bylo asi o třetinu horší oproti běžnému stavu. V červenci jsme zaznamenali pokles, teď to ale zase naběhlo na vyšší standard,“ dodal.

Podle mluvčího Ústředního automotoklubu Igora Siroty je počet stanic technických kontrol v regionech úměrný počtu vozidel, které STK potřebují, ale na některých místech bývají problémy s čekací dobou. „Neobjednáte se tedy během týdne, ale čekáte delší dobu. To v případě motoristů, kteří to zanedbali, může znamenat problém, protože mezitím jim technická propadne,“ poznamenal Sirota.

Mladí řídí bezpečněji, ale jsou nejrizikovější

Domácí

Řidičů, kteří se i přes prošlý techničák vydali v létě za hranice, kde je následně policie zastavila, bylo podle něj pár desítek. V takové chvíli nebyla hlavním problémem ani tak pokuta, jež začíná na 50 eurech (1270 Kč), jako spíše nastalá situace.

„Jde o nebezpečí, že tam zůstanete. Známe dva případy, kdy lidem nezbylo nic jiného než si po zastavení policií objednat odtahovou službu. Ta například z Chorvatska vyjde na 10 až 15 tisíc korun,“ varoval Sirota.

Reklama

Výběr článků

Načítám